Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1334
Title: Competencia emocional y rendimiento académico en estudiantes de obstetricia de la Universidad Nacional de San Martín - Tarapoto. diciembre 2013 - marzo 2014
Authors: Palomino Alvarado, Gabriela Del Pilar
Cardenas Rodas, Erika Rocio
Diaz Alvarez, Gissela
Keywords: Rendimiento académico
Competencia emocional
Estudiantes universitarios
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Cardenas-Rodas, E. R. & Diaz-Alvarez, G. (2014). Competencia emocional y rendimiento académico en estudiantes de obstetricia de la Universidad Nacional de San Martín - Tarapoto. diciembre 2013 - marzo 2014. Tesis para optar el grado de Obstetra . Facultad de Ciencias de la Salud, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.
Abstract: This research "emotional competence and academic achievement in Students of obstetrics at the National University of San Martín Tarapoto. December 2013 -. March 2014 "is a quantitative prospective explanatory Cross-sectional study, whose main objective is to determine the relationship Between emotional competence and academic performance of students in The professional career of Obstetrics at the National University of San Martin Tarapoto, December 2013 -. March 2014. The data collection instrument was A survey. In the following study participate 213 students registered in these mester Academic 2013. Is determined the emotional competence of participants with Application a quiz of where these results obtained: finding that 64.3% of the Population in study presented an emotional competence in high level- in Other side it found that a 66% get a regular academic performance, be Demonstrate too. That a dimension of the emotional competence is the major Reference with the academic perfomance, it was opportunities search. In conclusion there is a relation ship between emotional competence and Academic performance of students in Obstetrics.
La presente investigación “Competencia emocional y rendimiento académico En estudiantes de obstetricia de la Universidad Nacional de San Martín Tarapoto. Diciembre 2013 -marzo 2014”, es un estudio cuantitativo, Prospectivo, correlacional de corte transversal, cuyo objetivo es determinar la Relación entre la competencia emocional y el rendimiento académico de los Estudiantes de la Carrera Profesional de Obstetricia de la UNSM-T. El Instrumento de recolección de datos fue una encuesta. La población en estudio estuvo conformado por 213 estudiantes Matriculados en el semestre académico 2013 – II, donde se obtuvo los Siguientes resultados: el 64,3% de los estudiantes presentaron competencia Emocional ALTO, el 66% un rendimiento académico REGULAR. La Dimensión Búsqueda de oportunidades de la competencia emocional se Relacionó significativamente con el rendimiento académico (p=0,000000000). En conclusión existe relación significativa entre la competencia emocional y El rendimiento académico de los estudiantes de Obstetricia
URI: http://hdl.handle.net/11458/1334
Appears in Collections:(Br.) Obstetricia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-1054.pdf1.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons