Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRodriguez Grandez, Carlos
dc.contributor.authorParedes Garcia, Gilberto
dc.date.accessioned2016-12-20T09:48:35Z
dc.date.available2016-12-20T09:48:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationParedes-Garcia, G. (2012). B-Learning y su influencia en el rendimiento académico en los estudiantes de la asignatura de Seminario de Tesis de la Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática de la Universidad Nacional de San Martín-Tarapoto. Tesis para optar el grado de Ingeniero de Sistemas e Informática. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática , Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-241.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1353
dc.description.abstractThe investigación studies the influence that has the application of the the on-line and present mixed teaching pattern (B-Learning) in the improvement of the Academic Yield in the students.The investigation takes like sample to the students of the course of Seminar of Thesis of the Faculty of Engineering of Systems and Computer science of the National University of San Martín-Tarapoto. The investigation divided to the students in two groups, one experimental and another of control, in the experimental group the variable stimulus B-Learning was applied, implementing virtual classrooms for such effect, checking a homogeneous and significant improvement of the level of academic yield of this group, with relationship to the control group that worked with the model of present or traditional teaching, for what is deduced that the application of the teachingmodel B-Learning generates a bigger increment in the level of the academic yield with relationship to the model of traditional teaching.en_US
dc.description.abstractLa investigación estudia la influencia que tiene la aplicación del modelo de enseñanza mixta en línea y presencial (B-Learning) en la mejora del rendimiento académico en los estudiantes. La investigación toma como muestra a los estudiantes de la asignatura de Seminario de Tesis de la Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática de la Universidad Nacional de San Martín-Tarapoto. La investigación dividió a los estudiantes en dos grupos, uno experimental y otro de control, en el grupo experimental se aplicó la variable estímulo B-Learning, implementando aulas virtuales para tal efecto, comprobando una mejora homogénea y significativa del nivel de rendimiento académico de este grupo, con relación al grupo de control que trabajó con el modelo de enseñanza tradicional o presencial, por lo que se deduce que la aplicación del modelo de enseñanza B-Learning genera un mayor incremento en el nivel del rendimiento académico con relación al modelo de enseñanza tradicional.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.subjectB-Learninges_ES
dc.subjectAulas virtualeses_ES
dc.titleB-Learning y su influencia en el rendimiento académico en los estudiantes de la asignatura de Seminario de Tesis de la Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática de la Universidad Nacional de San Martín-Tarapotoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e informáticaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni40907327
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5925-8506es_PE
renati.advisor.dni10473351es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline612437es_PE
renati.jurorValverde Iparraguirre, Jorge Damianes_PE
renati.jurorRuiz Cueva, John Antonyes_PE
renati.jurorInjante Ore, Richard Enriquees_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería de Sistemas e Informática
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-241.pdf2.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons