Show simple item record

dc.contributor.advisorPinchi Vásquez, Aníbal
dc.contributor.authorSánchez Sangama, Miguel Ángel
dc.contributor.authorPinedo Vargas, Christian
dc.date.accessioned2016-12-20T09:52:59Z
dc.date.available2016-12-20T09:52:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-698.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1545
dc.description.abstractIn the present research is discussed as a strategic management in micro costs of the Province of San Martin. The study surveyed regarding the value chain, strategic positioning and the causal or cost drivers, being that to achieve the objectives of the investigation. We identified a sample of 113 micro-enterprises in the province of San Martin, selected at random. lt was demonstrated that the studied companies gain a competitive advantage through continuous monitoring in the production process (industrial), mediation (commercial) and service delivery (service), which ensures the quality of the product (good or service). Its disadvantage lies in the gap in time management which generates unnecessary costs. Also it was observed that there are activities that do not generate value to the product and also have high costs and cause failures in the process. Moreover, they have a clear distinction between a strategy and another; the definitions of cost leadership and differentiation are studied in their completion.en_US
dc.description.abstractEn el presente trabajo de investigación se analiza como es la gerencia estratégica de costos en las microempresas de la Provincia de San Martín. El estudio abarcó lo concerniente a la cadena de valor, el posicionamiento estratégico y los causales o generadores de costos; siendo esto los objetivos a alcanzar de la investigación. Para ello se determinó una muestra de 113 microempresas de la provincia de san Martín, seleccionadas de manera aleatoria. Se demostró que las empresas estudiadas obtienen una ventaja competitiva mediante un control constante en el proceso productivo (industrial), intermediación (comercial) o prestación de servicio (servicio), que le permite asegurar la calidad del producto (bien o servicio). Su desventaja recae en la deficiencia en el manejo del tiempo lo cual genera costos innecesarios. También se pudo observar que existen actividades que no generan valor al producto y que además presentan costos elevados y ocasionan fallas en los procesos. Además, no tienen en claro la distinción entre una estrategia y otra; las definiciones de liderazgo en costo y diferenciación no son estudiadas en su compleciónes_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectGerencia estratégicaes_ES
dc.subjectMicroempresases_ES
dc.subjectCadena de valores_ES
dc.subjectPosicionamiento estratégicoes_ES
dc.titleGerencia Estratégica de costos en las Microempresas de la provincia de San Martínes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineContabilidades_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ciencias Económicases_PE
thesis.degree.nameContador Públicoes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: