Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1597
Title: Texto impreso Física experimental y el aprendizaje de los estudiantes en el área de ciencia tecnología y ambiente del 5to grado de educación secundaria en la institución educativa los Olivos Nº 00884 del distrito de Nueva Cajamarca.
Authors: Lopez Culqui, Herbert
Gonza Vicente, Milton
Keywords: Nivel de Aprendizaje
Aprendizaje activo
Aprendizaje cooperativo
Issue Date: 2009
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Gonza-Vicente, M. (2009). Texto impreso Física experimental y el aprendizaje de los estudiantes en el área de ciencia tecnología y ambiente del 5to grado de educación secundaria en la institución educativa los Olivos Nº 00884 del distrito de Nueva Cajamarca. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Secundaria con mención en Ciencias Naturales y Ecología. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú
Abstract: The investigation(research) named PRINTEO TEXT 11 EXPERIMENTAL PHYSICS 11 ANO THE LEARNING OF THE STUOENTS IN THE AREA OF SCIENCE TECHNOLOGY ANO ENVIRONMENT OF 5t0 OEGREE OF SECONOARY EOUCATION IN THE EOUCATIONAL INSTITUTION THE OLIVE TREES N° 00884 OF THE OISTRICT OF NEW CAJAMARCA, has far aim(lens) demonstrate that the application of the didactic Material Printed Text 11 Experimental Physics ", it (he, she) will influence significantly in the learning of the students of the fifth degree of secondary education, in the area of Science Technology and Environment of Secondary Education, in the Educational lnstitution The Olive trees N ° 00884, of the district of New Cajamarca. On the basis of the theories psicopedagógicas of the learning, theory of the significant learning, theory of the active learning, theory of the cooperative learning and theory of the learning far discovery, there is hipotetizado that the Printed Text "Experimental Physics " will influence significantly in the learning of the students in the area of Science Technology and Environment of 5to degree of Secondary Education in the Educational lnstitution The Olive trees N ° 00884 of the district of New Cajamarca. The sample was constituted by 8S students, of which 29 constituted the experimental group and 56 the group control. To whom 1 they administer a written test (proof) of 24 articles, distributed in: 10 for the capacity of comprehension of information, 10 for the capacity of investigation and experimentation and 04 for the capacity of critical judgment (reason). Tried the information by means of the comparison of averages of the posttest (postproof) of the experimental group and control, with z calculated (12,03) major that z tabulated (1 ,64), allows to establish that the Printed Text " Experimental Physics 11 influences significantly in the learning of the students in the area of Science Technology and Environment of 5to degree of Secondary Education in the Educational lnstitution The Olive trees N° 00884 of the district of New Cajamarca.
La investigación denominada texto impreso "Física Experimental" y el aprendizaje de los estudiantes en el área de ciencia tecnología y ambiente de 5to grado de Educación Secundaria en la Institución Educativa Los Olivos Nº 00884 del distrito de Nueva Cajamarca, tiene por objetivo demostrar que la aplicación del Texto Impreso "Física Experimental", influirá significativamente en el aprendizaje de los estudiantes del quinto grado de educación secundaria, en el área de Ciencia Tecnología y Ambiente de Educación Secundaria, en la Institución Educativa Los Olivos Nº 00884, del distrito de Nueva Cajamarca. En base a las teorías psicopedagógicas del aprendizaje, teoría del aprendizaje significativo, teoría del aprendizaje activo, teoría del aprendizaje cooperativo y teoría del aprendizaje por descubrimiento, se ha hipotetizado que el Texto Impreso "Física Experimental" influirá significativamente en el aprendizaje de los estudiantes en el área de Ciencia Tecnología y Ambiente del 5to grado de Educación Secundaria en la Institución Educativa Los Olivos Nº 00884 del distrito de Nueva Cajamarca. La muestra estuvo constituida por 85 estudiantes, de los cuales 29 constituyeron el grupo experimental y S6 el grupo control. A quienes se les administro una prueba escrita de 24 ítems, distribuidos en: 10 para la capacidad de comprensión de información, 10 para la capacidad de indagación y experimentación y 04 para la capacidad de juicio crítico. Procesado los datos mediante la comparación de promedios de la postprueba del grupo experimental y control, con z calculada (12,03) mayor que z tabulada (1 ,64), permite establecer que el Texto Impreso "Física Experimental" influye significativamente en el aprendizaje de los estudiantes en el área de Ciencia Tecnología y Ambiente del 5to grado de Educación Secundaria en la Institución Educativa Los Olivos Nº 00884 del distrito de Nueva Cajamarca.
URI: http://hdl.handle.net/11458/1597
Appears in Collections:(Lic.) Educación Secundaria con mención en Ciencias Naturales y Ecología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-749.pdf3.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons