Show simple item record

dc.contributor.advisorRequejo La Torre, Olga Maritza
dc.contributor.advisorEncomenderos Bancallan, Ivo Martin
dc.contributor.authorSandoval Saavedra, Ricci Katherine
dc.contributor.authorBartra Pérez, Tatiana Larissa
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:20Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-816.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1667
dc.description.abstractThis research conducted a study and analysis of business strategies for the development of domestic consumption of derivatives of Sacha lnchi 2013, through the identification of the most salient variables of the consumption function in the field of province of San Martin. It was determined that the main causes of the problem of the low consumption of native culture and healthy local produce , poor product positioning, and especially the poor spread of food potential of Sacha lnchi , being one of the most responsible business strategies used by companies producing derivatives Sacha lnchi in the province. For processing and analysis of the interviews and focus group, a picture of systematic qualitative information was used. And for the surveys, the information obtained was processed in statistical and econometric software such as E -Views, SPSS and excel .C= βo+ β1X1 + β2X2 + β3X3 + β4X4 +Ɛ. Regarding the survey data the following econometric model that relates the variables studied was raised as technical analysis. As this analysis technique, the model of analysis of variance (ANOVA) was applied. In the work done, a literature pesquiza of investigations concerning a matter of habits, consumer behavior, Biocomercio, responsible consumption and Sustainable competitiveness, econometric analysis of product consumption, economic development strategy and marketing, made was made over the years concerning domestic consumption, business strategies, in several countries in Europe, Latin America, Peru and the San Martin region . To this we propose the following hypothesis: business strategies for the development of domestic consumption have been inefficient to generate increased consumption of Sacha lnchi derivatives in the province of San Martín. In the development of the investigation concluded that the companies have not been effective to stimulate domestic consumption, this is because the strategies are not well addressed to the domestic market and even not well segmented according to the characteristics of provincial consumer. That is why the importance of efficient uses of business strategies for the development of domestic consumption of Sacha lnchi derivatives and allow economically efficient and ~effective best practices for sustainable management of bio-business productsen_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación, realizó un estudio y análisis de las estrategias empresariales para el desarrollo del consumo interno de los derivados del Sacha lnchi del año 2013, a través de la identificación de las variables más resaltante de la función de consumo en el ámbito de la Provincia de San Martín. Se determinó que las causas •principales del problema la escasa cultura de consumo de productos nativos y saludables de la zona, el escaso posicionamiento del producto, y sobre todo la deficiente difusión del potencial alimenticio del Sacha lnchi; siendo una de las •principales responsables las estrategias empresariales utilizadas por las empresas productoras de derivados de Sacha lnchi en la provincia. Para el procesamiento y análisis de datos de las entrevistas y grupo focal, se utilizó un cuadro de sistematización de información cualitativa. Y para las encuestas, la información obtenida fue procesada en softwares estadísticos y econométricos corno E-Views, SPSS y excel. En cuanto a los datos de las encuestas se planteó corno técnica de análisis el siguiente modelo econométrico que relaciona las variables estudiadas: C= βo+ β1X1 + β2X2 + β3X3 + β4X4 +Ɛ. En cuanto a ésta técnica de análisis, se aplicó el modelo de análisis de varianza (ANOVA). En el trabajo desarrollado, se realizó una pesquisa bibliográfica de investigaciones realizadas referentes a ternas de hábitos de consumo, comportamiento del consumidor, Biocomercio, consumo responsable y Sustentable, competitividad, análisis econométrico del consumo de productos, estrategia de desarrollo económico y marketing, realizados a lo largo de los años referente a consumo interno, estrategias empresariales, en diversos países de Europa, Latinoamérica, Perú y la región San Martin. A ello nos proponemos la siguiente hipótesis: Las estrategias empresariales para el desarrollo del consumo interno han sido ineficientes para generar un mayor consumo de los derivados del Sacha lnchi en la provincia de San Martín. En el desarrollo de la investigación se concluyó que las empresas no han sido eficientes para incentivar el consumo interno, esto se debe a que las estrategias no están bien direccionadas al mercado interno e incluso no están bien segmentadas de acuerdo a las características del consumidor provincial. Es por ello la importancia del uso eficiente de las estrategias empresariales para el desarrollo del consumo interno de los derivados del Sacha lnchi y permitir mejores prácticas efectivas y económicamente eficientes para un manejo sustentable de productos biocomerciales.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectDerivados del Sacha lnchies_ES
dc.subjectBiocomercioes_ES
dc.titleAnálisis de las Estrategias Empresariales para el desarrollo del consumo interno y su relación con el consumo de los derivados del Sacha Inchi en la provincia de San Martín, 2013es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineCiencias Económicases_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ciencias Económicases_PE
thesis.degree.nameEconomistaes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: