Show simple item record

dc.contributor.advisorJulca Urquiza, Ronald
dc.contributor.authorEdquen Tapia, Merly Janet
dc.contributor.authorSuárez Vásquez, Deisy Yaneth
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:24Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-827.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1679
dc.description.abstractThis research work was the implementation of the strategy "learn by playing," on leaming of Mathematics in Logical Area boys and girls four years of age by school No. 305 of Monterrey Cathedral in the District of New Cajamarca. The problem erase because of the experience gained during the development of our professional practices, where there were sorne shortcomings in terms of learning, especially Logical Area Mathematics. In this sense, it was proposed to implement a systematic strategy that will help improve the learning of children, causing the overall objective of this investigation. On the operational side, a total of 25 boys and girls to whom they were initially evaluated to verify that state entering the experiment, which was contrasted with the implementation of the post. it is assumed that these results would be better to the start, because the children were encouraged by the Game for the first 3 months of the application. This assumption was the basic assumptions of inquiry, whose constrastación was done with the student t test for paired difference. In terms of results, we worked with in the margin of error of 5%, that is, it is hoped that in 95 out of 100 cases with the implementation of the strategy "learn by playing," improved learning in terms of representation graphic and interpretation of collections of objects using conventional and unconventional codes, recognize quantities of objects from a collection of up to 5 and in a progressive manner, organization and implementation of various measures to resolve problem situations, interpretation and creation of sets of objects according an approach and argumentation, among other logical far the Area Mathematics. Finally, the results of the investigation, being conducted under a design and preexperimental unable to perform the corresponding scrambling, have only a local but you can specify that in similar contexts implementing the strategy provides significant results.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo consistió en la aplicación de la estrategia "Aprendemos Jugando", en el aprendizaje del Área Lógico Matemática en niños y niñas de cuatro años de edad de la institución educativa Nº 305 del Caserío Monterrey del Distrito de Nueva Cajamarca. El problema surgió debido a la experiencia adquirida durante el desarrollo de nuestras prácticas profesionales, donde se observaron ciertas deficiencias en cuanto al aprendizaje, sobretodo del Área Lógico Matemática. En este sentido, se propuso aplicar una estrategia que sistematizada ayude a mejorar el aprendizaje de los niños y niñas, lo cual constituyó el objetivo general de la presente investigación. En la parte operativa, se contó con 25 niños y niñas a los cuales se les evaluó inicialmente para verificar en qué estado ingresaban al experimento, lo cual fue contrastado con los resultados de la aplicación del postest. Es de suponer que estos últimos resultados serían mejores a los del inicio, debido a que los niños fueron estimulados mediante el Juego durante los 3 meses que duró la aplicación. Esta suposición básica constituyó la hipótesis de investigación, cuya constrastación fue realizada mediante la prueba t student para la diferencia pareada. En cuanto a los resultados, se trabajó con un margen de error del 5%; es decir, que en 95 de cada 100 casos, en contextos similares, con la aplicación de la estrategia "Aprendemos Jugando", se mejorará el aprendizaje del Área lógico Matemática en cuanto a la representación e interpretación gráfica de colecciones de objetos mediante códigos convencionales y no convencionales, reconocimiento progresivo de cantidades de objetos, organización y ejecución de diversas acciones para resolver situaciones problemáticas, interpretación y creación de series de objetos de acuerdo a un criterio y argumentación. Finalmente, los resultados de la investigación, por ser conducidos bajo un diseño preexperimental y al no poder realizar la aleatorización correspondiente, sólo tienen un alcance local; sin embargo se puede precisar que en contextos similares la aplicación de la estrategia brinda resultados significativos.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectObjetoses_ES
dc.titleAplicación de la estrategia "Aprendemos Jugando" en el aprendizaje del Área Lógico Matemática en niños de cuatro años de edad de la Institución Educativa N° 305 del caserío de Monterrey del distrito de Nueva Cajamarca. Rioja, 2007es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Iniciales_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess