Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRojas Bardalez, Alfonsoes_PE
dc.contributor.authorGonzales Tafur, Gloria Guadalupees_PE
dc.contributor.authorPerez Tello, Victoriaes_PE
dc.date.accessioned2016-11-02T19:04:08Z
dc.date.available2016-11-02T19:04:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGonzales-Tafur, G. G. & Perez-Tello, V. (2011). Influencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la I.E Sagrado Corazón de Jesús. Tesis para optar el grado de Ingeniero Ambiental. Facultad de Ecología, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/169
dc.description.abstractThe investigation had for aim demonstrate the influence of the educational environmental material in the significant learning of the students of the Educational Institution "Jesus Sacred Heart" Causeway, 2009. The significant learning has been studied in three dimensions: learning of representations, leaming of concepts and learning proposicional. The investigation of type applied, of experimental level of design preexperimental with preprueba - posprueba, realized with 25 students that they shaped the sample of study, the information was gathered applying the instrument of investigation named: It tries to measure the significant learning in the area of Science and Environment. The information was processed by means of distribution of frequencies and her t Student, on having compared the results thought that before the application of the educational environmental material the significant learning is in beginning and later, in foreseen achievement, being verified that the educational environmental material has influenced in the significant learning in the students of the Educational Institution "Jesus Sacred Heart" Causeway.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo por objetivo demostrar la influencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la Institución Educativa "Sagrado Corazón de Jesús" Calzada, 2009. El aprendizaje significativo ha sido estudiado en tres dimensiones: aprendizaje de representaciones, aprendizaje de conceptos y aprendizaje proposicional. La investigación de tipo aplicada, de nivel experimental de diseño preexperimental con preprueba - posprueba, se realizó con 25 estudiantes que conformaron la muestra de estudio, los datos fueron recolectados aplicando el instrumento de investigación denominado: Prueba para medir el aprendizaje significativo en el área de Ciencia y Ambiente. Los datos fueron procesados mediante distribución de frecuencias y la t Student, al comparar los resultados se encontró que antes de la aplicación del material educativo ambiental el aprendizaje significativo está en inicio y después, en logro previsto, comprobándose que el material educativo ambiental ha influido en el aprendizaje significativo en los estudiantes de la Institución Educativa "Sagrado Corazón de Jesús'' Calzada.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.eses_PE
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectInfluenciaes_PE
dc.subjectMateriales_PE
dc.subjectEducativoes_PE
dc.subjectAmbientales_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.subjectSignificativoes_PE
dc.subjectEstudianteses_PE
dc.subjectSagradoes_PE
dc.subjectCorazónes_PE
dc.subjectJesúses_PE
dc.titleInfluencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la I.E Sagrado Corazón de Jesúses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería Ambientales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ecologíaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero Ambientales_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.00es_PE
renati.author.dni42736757
renati.author.dni44417582
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9345-5474es_PE
renati.advisor.dni00832316
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline521066es_PE
renati.jurores_PE
renati.jurores_PE
renati.jurores_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería Ambiental
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6051309.pdf2.51 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons