Show simple item record

dc.contributor.advisorArroyo Benítez, Martín Ezequiel
dc.contributor.advisorRamírez Rodas, Nilo Arturo
dc.contributor.authorRamírez Rodas, Carlos Alberto
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-853.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1704
dc.description.abstractThe present investigation has allowed us to meditate on the importance of the Correlation of the Moral Formation and Environmental Education in the integral development of the students, making possible its development, its fullness and its happiness. The environmental education cannot understand it if it is not in a parallel and simultaneous way with that that traditionally know as moral formation. Difficultly an educating will take care of the environment if he/she doesn't take care to itself, difficultly it will respect the environment but it is respected itself and the other ones. It is clear that the education in the XXI century must base on the following pillars: Learn how to KNOW, Learn how to MAKE, Learn how to LIVE, Learn how to BE. The study consists of four chapters; in the first chapter the position of the problem is developed: lack of moral formation in the environmental topic of the students of the secondary level of the Educational Institution Simon Bolivar, that which allows us to determine the correlation degree that exists between the Moral Formation and the Environmental Education. In the second chapter we develop the theoretical mark - conceptual, observing the antecedents modernized on moral formation, we revise in systematic form the pertinent literature, o give a context appropriately our investigation. In the third chapter we develop the methodological aspects of the investigation, developing sorne results of our investigation diagnosis of Correlation of the Moral Formation and Environmental Education partially, in the Particular Educational Institution Simon Bolívar. In first term we analyze fundamental results, second moment, the information facto - perceptible remaining it is presented like I annex. In the fourth chapter we present our obtained results that they confirm the investigation hypothesis, conclusions and recommendations. Finally the bibliographical references, at the same time that they express the learned contribution of our investigation they offer solidity to the investigation testifying the presence of a scientific base in the elaboration of the work.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación nos ha permitido reflexionar sobre la importancia de la "Correlación de la Formación Moral y Educación Ambiental" en el desarrollo integral de los estudiantes, haciendo posible su desarrollo, su plenitud y su felicidad. La educación ambiental no podemos entenderla si no es de manera paralela y simultánea con lo que tradicionalmente conocemos como formación moral. Difícilmente un educando cuidará el medio ambiente si no se cuida a sí mismo, difícilmente respetará el medio ambiente sino se respeta a sf mismo y a los demás. Está claro que la educación en el siglo XXI ha de basarse en los siguientes pilares: Aprender a CONOCER, Aprender a HACER, Aprender a VIVIR, Aprender a SER. El estudio consta de cuatro capítulos, en el primer capítulo se desarrolla el planteamiento del problema: falta de formación moral en el tema ambiental de los estudiantes del nivel secundario de la Institución Educativa Particular Simón Bolívar, lo cual nos permite determinar el grado de correlación que existe entre la Formación Moral y la Educación Ambiental. En el segundo capítulo desarrollamos el marco teórico - conceptual, observando los antecedentes actualizados sobre formación moral, revisamos en forma sistemática la literatura pertinente, contextualizando adecuadamente nuestra investigación. En el tercer capítulo desarrollamos los aspectos metodológicos de la investigación, desarrollando parcialmente algunos resultados de nuestra investigación diagnóstica de Correlación de la Formación Moral y Educación Ambiental, en la Institución Educativa Particular Simón Bolívar. En primer término analizamos resultados fundamentales, segundo momento, la información facto - perceptible restante se presenta como anexo. En el cuarto capítulo presentamos nuestros resultados obtenidos que confirman la hipótesis de investigación, conclusiones y recomendaciones. Finalmente las referencias bibliográficas, al mismo tiempo que expresan el aporte erudito de nuestra investigación, brindan solidez a la investigación testificando la presencia de una base científica en la elaboración del trabajo.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectFormación Morales_ES
dc.subjectEducación Ambientales_ES
dc.titleCorrelación de la formación moral y educación ambiental de los estudiantes del primer grado “B” de educación secundaria de la Institución Educativa Particular Simón Bolívar de Tarapoto, 2007es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Religiosa Católica y Ciencias Socialeses_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: