Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez Culqui, Toribio
dc.contributor.authorCastro Gonzales, Joselito
dc.contributor.authorLeón Suárez, Roger Obed
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-856.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1707
dc.description.abstractThe qualified investigation(research) didactic strategy “I Learn playing" and his(her,your) influence in the learning of the multiplication and division in the students of the Cycle IV, in the area logically mathematics of primary education of the Educational lnstitution Jose Carlos Mariátegui of the district of Rioja in the year 2008, it(he,she) has had far aim(lens) demonstrate that the application of the strategy "I Learn Playing" there influences in the learning of the multiplication and division in the students of the Cycle IV, in the area Logically Mathematics of Primary Education of the Educational lnstitution Jose Carlos Mariátegui of the district of Rioja. The didactic strategy " 1 Learn playing " systematized by means of the presentation, organization and development, orientated by the theory of the active learning, by the theory of the significant learning and by the theory of the cooperative learning, it has been allowed hipotetizar that The didactic strategy “I Learn playing”., There will influence significantly in the learning of the multiplication and division in the students of the Cycle IV, in the area Logically Mathematics of Primary Education of the Educational lnstitution Jose Carlos Mariátegui of the district of Rioja. To verify the results obtained of 24 students, on having administered the test(proof) before and after the application of the strategy, the design has been in use of contrastación pre experimental with pre and posttries. The comparison of averages of paired measures has allowed to establish that The didactic strategy "I Learn playing", there influences significantly in the learning of the multiplication and division in the students of the Cycle IV, in the area Logically Mathematics of Primary Education of the Educational lnstitution Jose Carlos Mariátegui of the district of Rioja.en_US
dc.description.abstractLa investigación titulada estrategia didáctica "Aprendo jugando" y su influencia en el aprendizaje de la multiplicación y división en los estudiantes del IV Ciclo, en el área lógico matemática de educación primaria de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del distrito de Rioja en el año 2008, ha tenido por objetivo demostrar que la aplicación de la estrategia "Aprendo jugando'' influye en el aprendizaje de la multiplicación y división en los estudiantes del IV Ciclo, en el área Lógico Matemática de Educación Primaria de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del distrito de Rioja. La estrategia didáctica "Aprendo jugando" sistematizada mediante la presentación, organización y desarrollo, orientada por la teoría del aprendizaje activo, por la teoría del aprendizaje significativo y por la teoría del aprendizaje cooperativo, a permitido hipotetizar que La estrategia didáctica "Aprendo jugando", influirá significativamente en el aprendizaje de la multiplicación y división en los estudiantes del IV Ciclo, en el área Lógico Matemática de Educación Primaria de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del distrito de Rioja. Para comprobar los resultados obtenidos de 24 estudiantes, al administrar la prueba antes y después de la aplicación de la estrategia, se ha utilizado el diseño de contrastación pre experimental con pre y post prueba. La comparación de medias de medidas apareadas ha permitido establecer que la estrategia didáctica "Aprendo jugando", influye significativamente en el aprendizaje de la multiplicación y división en los estudiantes del IV Ciclo, en el área Lógico Matemática de Educación Primaria de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del distrito de Rioja.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectEstrategia didácticaes_ES
dc.subjectAprendizaje activoes_ES
dc.titleEstrategia didáctica "Aprendo Jugando" y su influencia en el aprendizaje de la multiplicación y división en los estudiantes del IV ciclo, en el Área Lógico Matemática de educación primaria de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del distrito de Rioja en el año 2008es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: