Show simple item record

dc.contributor.advisorBarbarán Mozo, José Leoncio
dc.contributor.authorMeléndez Díaz, José Humberto
dc.contributor.authorPeralta Lozada, Anita
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-861.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1712
dc.description.abstractThe present experimental investigation was carried out with the students he/she gives the second grade he/she gives primary education he/she gives the C.E. Nº 00536 belonging to the district and county gives Rioja, region San Martín. The problem, hypothesis and general objective have been designed in function to the variables: independent, educational material (I sum up and representative graph) and educandos (males and women); and clerk, motivation for the significant learning. The theoretical explanation gives the concrete educational material and give the material educational representative graph in its process he/she gives generation he/she gives motivation for the significant learning, it has been sustained in the theory he/she gives Piaget and Ausubel, respectively. Two hypothesis was formulated: the alternating hypothesis whose presumption was gives it a significant interaction, while the supposition gives the null hypothesis it was the nonexistence he/she gives interaction. Twenty educandos conformed the sample, the design factorial 2 x was used 2, the procedure consisted on the application he/she gives a test to evaluate the dependent variable Made the contrastación gives the hypothesis the results they evidenced a significant interaction. In consequence the summations configure their generality, specifying that so much the concrete educational material as the material educational graph representative interaccionan significantly generating motivation for the learning.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación experimental se realizó con los estudiantes del segundo grado de educación primaria del C.E. Nº 00536 pertenecientes al distrito y provincia de Rioja, región San Martín. El problema, hipótesis y objetivo general han sido diseñados en función a las variables: independientes, material educativo (concreto y gráfico representativo) y educandos (varones y mujeres); y dependiente, motivación para el aprendizaje significativo. La explicación teórica del material educativo concreto y del material educativo gráfico representativo en su proceso de generación de motivación para el aprendizaje significativo, se ha sustentado en la teoría de Piaget y Ausubel, respectivamente. Se formularon dos hipótesis: la hipótesis alterna cuya presunción era la de una interacción significativa, mientras que el supuesto de la hipótesis nula era la inexistencia de interacción. Veinte educandos conformaron la muestra, se empleó el diseño factorial 2 x 2, el procedimiento consistió en la aplicación de un test para evaluar la variable dependiente. Efectuada la contrastación de la hipótesis los resultados evidenciaron una interacción significativa. En consecuencia las conclusiones configuran su generalidad, precisando que tanto el material educativo concreto como el material educativo gráfico representativo interaccionan significativamente generando motivación para el aprendizaje.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectAprendizaje significativoes_ES
dc.titleMateriales educativos, Concreto y Gráfico Representativo, y su influencia en la motivación para el aprendizaje significativo de. Lógico matemática en educandos de primariaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: