Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez Culqui, Toribio
dc.contributor.authorVallejos Becerra, Moisés
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-862.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1714
dc.description.abstractThe scientific investigation(research) called: Didactic Strategy The Lectorcito 1 to increase the learning in the comprehension of texts of the students of the Cycle IV in the area of Integral Communication of the Educational Experimental lnstitution "Jose Carlos Mariátegui11 of the district of Rioja in the year 2007, there had for aim(lens) determine the level of influence of the didactic strategy the lectorcito in the learning of the comprehension of texts of the students of the cycle IV in the area of integral communication of the educational experimental institution Jose Carlos Mariátegui of the sector Rupacucha, of the district of Rioja, in the year 2007. One orientated to demonstrate that the didactic strategy 11 The Lectorcito "Jose Carlos Mariátegui influences significantly in the learning in the comprehension of texts of the students of the cycle IV in the area of Integral Communication in the Educational Experimental lnstitution - Sector Rupacucha, of the District of Rioja in th.e year 2007 . Considering a sample of 22 students, of which 12 constituted the experimental group and 10 the group control; to whom 1 they administer a written test(proof) of comprehension of narrative and descriptive texts, understanding(including) articles in the literal level and inferencial of the reading comprehension. Tried the information compiled by means of the comparison of averages of the posttest(postproof) of the experimental group and control, with t calculated (10,16) majar that t tabulated (1,725), has decided that the didactic strategy. The Lectorcito Jose Carlos Mariátegui influences significantly in the learning in the comprehension of texts of the students of the cycle IV in the area of Integral Communication in the Educational Experimental lnstitution - Sector Rupacucha, of the District of Rioja in the years 2007.en_US
dc.description.abstractLa investigación científica (investigación) denominado: Estrategia didáctica El Lectorcito I para aumentar el aprendizaje en la comprensión de textos de los alumnos del Ciclo IV en el área de Comunicación Integral de la Institution Experimental Educativo "José Carlos Mariátegui" de la comarca de Rioja en el año 2007, no tenían por objetivo (lente) determinar el nivel de influencia de la estrategia didáctica del lectorcito en el aprendizaje de la comprensión de textos de los estudiantes del ciclo IV en el ámbito de la comunicación integral de la institución experimental educativa José Carlos Mariátegui del sector Rupacucha, de la comarca de Rioja, en el año 2007. Uno orientado a demostrar que la estrategia didáctica Las influencias Lectorcito "José Carlos Mariátegui de manera significativa en el aprendizaje de la comprensión de textos de los estudiantes del ciclo IV en el área de Comunicación Integral en la Institution Experimental Educacional - Sector Rupacucha, del Distrito de Rioja en th.e año 2007 Teniendo en cuenta una muestra de 22 estudiantes, de los cuales 12 constituyeron el grupo experimental y 10 del grupo control;. 1 a la que se administran una prueba escrita (prueba) de comprensión de textos narrativos y descriptivos, la comprensión ( incluyendo) artículos en el nivel literal y inferencial de la comprensión de la lectura. Probamos la información recopilada por medio de la comparación de los promedios de la prueba posterior (postproof) del grupo experimental y control, con el t calculado (10,16) majar que t tabulada (1725), se ha decidido que la estrategia didáctica. El Lectorcito José Carlos Mariátegui influye de manera significativa en el aprendizaje de la comprensión de textos de los estudiantes del ciclo IV en el área de Comunicación Integral en la Educación Experimental Institution - Sector Rupacucha, del Distrito de Rioja en los años 2007.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectEstrategia didácticaes_ES
dc.subjectComprensión de textoses_ES
dc.titleEstrategia didáctica "El Lectorcito" para incrementar el aprendizaje en la comprensión de textos de los estudiantes del IV ciclo en el área de comunicación integral de la institución educativa experimental "José Carlos Mariátegui" del distrito de Rioja en el año 2007es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: