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dc.contributor.advisorLópez Culqui, Toribio
dc.contributor.authorBenavides Gárate, Marlon
dc.contributor.authorCanlla Gómez, Samuel
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:28Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-865.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1717
dc.description.abstractThe world in which we live faces a series of environmental problems that seem to outline a catastrophe. The problems that concern the environment are increasingly serious and cause worry in all the countries of the world. Before this there arises the need of an Environmental Education in which the necessary dispositions (regulations) are adopted to end (purpose) to educate the human being, from the formal education, brings over of topics related to the environment. From this perspective the investigation was orientated to reach the aim (lens) that consists of Applying the Program of Environmental Education "LIFE" to improve the levels of learning attitude towards the environment, of the students of the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00536 of the district of Rioja in the year 2006. The investigation of the type applied of the experimental level, of quasiexperimental design, it (he, she) removed to end with a sample of 62 students, of which 31 constituted the experimental group and 30 the group control. Of the application of the preprueba and posprueba, taken to end the statistical process, by means of the test(proof) of hypothesis of averages and variances; it is the Z calculated whose(which) value of 20,27 , there is fulfilled that Zc = 20,27> Zt = 1 ,64; it (he, she) is to say, ZCIRRÜIRA, therefore H1: μA> μB. These results allowed to conclude that the application of the Program of Environmental Education "LIFE" influences significantly in the learning attitude towards the environment in the students of the sixth degree of the Educational lnstitution N ° 00536 of the district of Rioja in the year 2006.en_US
dc.description.abstractEl mundo en el que vivimos enfrenta una serie de problemas ambientales que parecen perfilar una catástrofe. Los problemas que afectan al medio ambiente son cada vez más graves y causan preocupación en todos los países del mundo. Ante esto surge la necesidad de una Educación Ambiental en la que se adopten las disposiciones necesarias a fin educar al ser humano, desde la educación formal, acerca de temas relacionados al medio ambiente. Desde esta perspectiva la investigación se orientó a alcanzar el objetivo que consiste en Aplicar el Programa de Educación Ambiental "VIDA" para mejorar los niveles de aprendizaje de actitudes hacia el medioambiente, de los estudiantes del sexto grado de la Institución Educativa Nº 00536 del distrito de Rioja en el año 2006. La investigación del tipo aplicada del nivel experimental, de diseño cuasiexperimental, se llevó a cabo con una muestra de 62 estudiantes, de los cuales 31 constituyeron el grupo experimental y 30 el grupo control. De la aplicación de la preprueba y posprueba, llevado a cabo el proceso estadístico, mediante la prueba de hipótesis de promedios y varianzas; es la Z calculada cuyo valor de 20, 27, se cumple que Zc = 20,27 > Zt = 1 ,64; es decir, Zc ƐRRɅɇRA, por lo tanto H1: μA> μB. Estos resultados permitieron concluir que la aplicación del Programa de Educación Ambiental "VIDA" influye significativamente en el aprendizaje de actitudes hacia el medioambiente en los estudiantes del sexto grado de la Institución Educativa Nº 00536 del distrito de Rioja en el año 2006.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectEducación ambientales_ES
dc.subjectNiveles de aprendizajees_ES
dc.titlePrograma de educación ambiental "VIDA" y su influencia en el aprendizaje de actitudes hacia el medioambiente de los estudiantes del sexto grado en el Área de Ciencia y Ambiente de la Institución Educativa Nº 00536 del distrito de Rioja en el año 2006es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


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