Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1879
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValverde Iparraguirre, Jorge Damianes_PE
dc.contributor.authorMori Lopez, Piero Joeles_PE
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:48Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMori-Lopez, P. J. (2014). Incidencia del e-Learning en la evaluación de créditos PYME de la Caja Municipal de Ahorro y Crédito Trujillo – Agencia Tarapoto en el año 2012. Tesis para optar el grado de Ingeniero de Sistemas e Informática. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática , Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-617.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1879
dc.description.abstractThe present research studies the incident or impact that has the current system of training and on line evaluation (E-Learning) used by the “Caja Trujillo” in the evaluation of credits SME in the Agency - Tarapoto 2012. In order to improve the deficient level of the credit evaluations, which fulfills a fundamental issue because it minimizes the credit risk and assures the good path of the credit, the present work has as aim, improve the level of the credit evaluations SME on the part of the advisers of business, taken charge of the credit grant. The sample of the study was 18 advisers of business location in the credit placement SME of a total of 32 workers of the Agency Tarapoto – 2012, which work in the different cities of the San Martin region. The hypothesis was aimed on “The effective use of the E-Learning helps to improve significantly the credit evaluation SME of the bank company Caja Municipal de Ahorro y Credito de Trujillo – Agency Tarapoto”. The study was a quantitative type and experimental design since there was manipulated the independent variable (system E-Learning) being studies in two periods March – May and June – August. Technologies of bibliographical systematizing were used, review of records, the accomplishment of a questionnaire and statistical analyses, which allowed to obtain information and to sue her, with the intention of confirming the hypothesis, The result of the investigation could happened the hypothesis concluding so the use the effective use of the E-Learning helped to improve significantly the credit evaluation SME of the “Caja Municipal de Ahorro y Credito de Trujillo – Agency Tarapoto”en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación estudia la incidencia o impacto que tiene el actual sistema de capacitación y evaluación en línea (E-Learning) empleado por la Caja Trujillo en la evaluación de créditos Pyme en la Agencia – Tarapoto 2012. Visto en la necesidad de mejorar el deficiente nivel de las evaluaciones crediticias, el cual cumple un papel fundamental porque minimiza el riesgo crediticio y asegura la buena trayectoria del crédito, el presente trabajo tuvo como objetivo mejorar el nivel de las evaluaciones crediticias Pyme por parte de los asesores de negocio, encargados del otorgamiento de créditos. Se tomó como muestra del estudio a los 18 asesores de negocio sectorizados en la colocación de créditos Pyme de un total de 32 trabajadores de la Agencia Tarapoto – 2012, los cuales laboran en las distintas ciudades de la región San Martin. Se plateó como hipótesis que “El uso efectivo del E-Learning ayuda a mejorar significativamente la evaluación de créditos Pyme de la Caja Municipal de Ahorro y Crédito de Trujillo-Agencia Tarapoto”. El estudio fue de tipo cuantitativo y de diseño experimental puesto que se manipuló la variable independiente (sistema E-Learning) siendo estudiado en dos periodos Marzo – Mayo y Junio – Agosto. Se utilizaron técnicas de sistematización bibliográfica, revisión de registros, la realización de un cuestionario y análisis estadísticos, los cuales permitieron recabar información y procesarla, con el propósito de contrastar la hipótesis. Como resultado de la investigación se pudo verificar la hipótesis concluyendo así que el uso efectivo del E-Learning ayudó a mejorar significativamente la evaluación de créditos pyme de la Caja Municipal de Ahorro y Crédito de Trujillo - Tarapotoes_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectSistema de capacitaciónes_ES
dc.subjectE-Learninges_ES
dc.subjectEvaluación de créditoses_ES
dc.subjectRiesgo crediticioes_ES
dc.titleIncidencia del e-Learning en la evaluación de créditos PYME de la Caja Municipal de Ahorro y Crédito Trujillo – Agencia Tarapoto en el año 2012es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e informáticaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni46374158
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8450-4251es_PE
renati.advisor.dni18141505
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline612437es_PE
renati.jurorSanta Maria Pinedo, John Clarkes_PE
renati.jurorRios Rios, Buenaventuraes_PE
renati.jurorPadilla Guzman, Manueles_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería de Sistemas e Informática
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-617.pdf1.89 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons