Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLopez Rodriguez, Carlos Enriquees_PE
dc.contributor.authorRamirez Alva, Taina Liceles_PE
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:49Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRamirez-Alva, T. L. (2014). Influencia del empirismo en la gestión de servicios de Tecnologías de Información en la UNIVERSIDAD NACIONAL DE SAN MARTÍN-TARAPOTO. Tesis para optar el grado de Ingeniero de Sistemas e Informática. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática , Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1881
dc.description.abstractThe following research "INFLUENCE OF EMPIRICISM IN THE MANAGEMENT OF INFORMATION TECHNOLOGY SERVICES AT THE NATIONAL UNIVERSITY OF SAN MARTIN", this research will demonstrate the overall objective, which is to show that empiricism influences the management of information technology services at the National University of San Martin, in the period from March to December 2013, to implement surveys to administrative employees of the National University of San Martín, this in order to measure users satisfaction. Likewise, information concerning processes, activities and management documents are there in the office computing and communications are collected, the same way about the rules of service management in public administration to have a livelihood and to perform the respective analysis was collected. As a result it was found that user satisfaction (administrative workers UNSM-T) is in the range of regularly representing 43.3 percent of respondents, also found computer equipment with 08 years old, 1238 of them are in bad condition or broken and management documents are there in the office computer and communications are scarce, compared with that should be in accordance with the rules of management of computer services in public administration.en_US
dc.description.abstractLa presente Tesis: “INFLUENCIA DEL EMPIRISMO EN LA GESTIÓN DE SERVICIOS DE TECNOLOGÍAS DE INFORMACIÓN EN LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE SAN MARTÍN-TARAPOTO”, demostrará el Objetivo General planteado que es demostrar que el Empirismo Influye en la Gestión de los Servicios de Tecnologías de Información en la Universidad Nacional de San Martín-Tarapoto, en el período Marzo-Diciembre del 2013, aplicando encuestas a los trabajadores administrativos de la Universidad Nacional de San Martín- Tarapoto, esto con la finalidad de medir la Satisfacción del Usuario. Así mismo se recopilo información referente a los procesos, actividades y los documentos de Gestión con los que cuenta la Oficina de Informática y Comunicaciones, de la misma manera se recopilo información acerca de las Normas de Gestión de Servicios Informáticos en la Administración pública para tener un sustento y poder realizar el respectivo análisis. Como resultado se obtuvo que la satisfacción del usuario (trabajadores administrativos de la UNSM-T) se encuentra en el rango de regular representando el 43.3% de los encuestados, así mismo encontramos Equipos informáticos con 08 años de antigüedad, 1238 de ellos se encuentran en mal estado y los documentos de Gestión con los que cuentan la Oficina de Informática y Comunicación son escasos, comparado con la documentación con la que se debe contar según las Normas de Gestión de Servicios Informáticos en la Administración pública.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectGestión de los Servicioses_ES
dc.subjectTecnologías de informaciónes_ES
dc.subjectNormas de Gestiónes_ES
dc.subjectServicios Informáticoses_ES
dc.titleInfluencia del empirismo en la gestión de servicios de Tecnologías de Información en la UNIVERSIDAD NACIONAL DE SAN MARTÍN-TARAPOTOes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e informáticaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni46374060
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7847-6859es_PE
renati.advisor.dni00865537
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline612437es_PE
renati.jurorRodriguez Grandez, Carloses_PE
renati.jurorHidalgo Reategui, Carlos Francoises_PE
renati.jurorValles Coral, Miguel Angeles_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería de Sistemas e Informática
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-619.pdf1.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons