Search
Now showing items 1-6 of 6
Conciencia fonológica y su relación con la escritura en niños de 5 años de las I.E.I de la zona urbano Marginal del distrito de Rioja
(Universidad Nacional de San Martín, 2012)
The research aimed to determine the relationship of phonological awareness with writing for children 5 years of educational institutions in the initial level of marginal urban area of Rioja district in 201 O, was aimed at ...
Estrategia didáctica “Adivina adivinador y serás buen lector” y su influencia en el aprendizaje de la lecto – escritura en el área de comunicación, en los niños/as de 5 años de la I.E 288 del distrito de Rioja
(Universidad Nacional de San Martín, 2012)
The didactic strategy Divining and you will be good reader based you configured a sequence of processes in the use of the riddles like: Oral, written and graphic presentation; Phonological and written deduction, syllabic ...
Estrategia didáctica “Figuras y puntos” y su influencia en la iniciación al aprendizaje de la estadística en el área de matemática en los niños y niñas de cinco años de la I.E N°288 “Ana Sofía Guillena Arana” del distrito de Rioja
(Universidad Nacional de San Martín, 2010)
The statistics as branch of the mathematics is an essential instrument of the quantitative knowledge of the population, anyone else natural resources and the human societies's manifestation; However his teaching proves to ...
Las rutinas como estrategia de aprendizaje para desarrollar el pensamiento lógico matemático de los niños de 4 años de la I.E N°289 Hercilia Rojas Reategui
(Universidad Nacional de San Martín, 2010)
The titled investigation "The routines like learning strategy to develop the thought logical mathematician of the children of 4 years of age of the initial leve! in the Educational lnstitution N° 289 "Red Hercilia Reátegui", ...
Relación entre la asertividad de los padres de familia y las habilidades sociales de los niños de 5 años de la I.E Inicial N°303 Santa Rosa de Enace
(Universidad Nacional de San Martín, 2011)
The present work of lnvestigation developed with the aim to determine the relation that exists between the Asertividad of the Family parents and the Social Skills of the 5-year-old children of the Educational lnitial ...
Maltrato infantil y su influencia en el rendimiento académico de los niños y niñas de 4 y 5 años de las instituciones educativas iniciales del distrito de Nueva Cajamarca año 2009
(Universidad Nacional de San Martín, 2010)
The present investigative work consisted on the tapie of the infantile abuse and its influence in the academic yield, for that which one worked with a sample of 85 children of 4 and 5 years of the lnitial level of the ...