Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/2099
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNavarro Macedo, Ronald
dc.contributor.authorHervias Coba, Ana Vanesa
dc.contributor.authorRuiz Del Aguila, Norma
dc.date.accessioned2017-06-06T15:19:44Z
dc.date.available2017-06-06T15:19:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationHervias-Coba, A. V. & Ruiz-Del-Aguila, N. (2012). Influencia del taller SUMAKLANGUAGE en el aprendizaje cognitivo dimensiones: análisis, síntesis y memoria del idioma Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM-2012. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros, Especialidad Inglés – Alemán. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perúes_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/2099
dc.description.abstractThe title of the following investigation is a influence of the workshop SUMAKLANGUAGE which concerns cognitive learning in areas of; Synthesis, Memory and Analysis dimensions, of the language Awajún in the students at the Academic Professional School of Languages of the NUSM-2012. The overall goal of this research was: Meet the grammatical structure of the Awajún language by applying many language techniques. And the specific objectives were: to demonstrates experimentally the students of the Academic Professional School of Language can analyze, synthesize and memorizing the grammar structures of Awajún language, test the effectiveness of the workshop SUMAKLANGUAGE and analyze the influence of the workshop on cognitive learning SUMAKLANGUAGE dimensions Analysis, synthesis and memory of the Awajún language of students at the Academic Professional School of Language of NUSM-2012. The experiment has the following hypothesis ( Hi): The SUMAKLANGUAGE workshop significantly influences on the cognitive learning dimensions of analysis, synthesis and memory of the Awajún language in Students of the Academic Professional School of Languages. To provide a compare and contrast with the hypothesis, research was developed and applied, in the form of an experimental Pre- Test and Post- Test with the subject group of 28 students at the Academic Professional School of languages of the UNSM-2012. The rnethodological structure of the SUMAKLANGUAGE workshop consisted of three stages: Energize, Training and Produce which can be observed in each of the eight topics developed in the investigation. The workshop content was selected according to the interests. The analyze and interpretation of the results of the experimentation of the SUMAKLANGUAGE workshop permitted the establishment of the following statements: the SUMAKLANGUAGE program significantly influenced the cognitive learning in its dimensions of analysis, synthesis and memory in the students at the Academic Professional School of Language of the NUSM-2012.en_US
dc.description.abstractEl título de la siguiente investigación es influencia del taller Sumaklanguage en el aprendizaje cognitivo, dimensiones: Análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM -2012. La presente investigación se planteó el siguiente objetivo general: conocer la estructura gramatical de la lengua Awajún mediante aplicación de distintas técnicas lingüísticas. Y los siguientes objetivos específicos: demostrar experimentalmente que los estudiantes de la escuela académico Profesional de Idiomas pueden analizar, sintetizar y memorizar las estructuras gramaticales de la lengua Awajún, probar la eficacia del taller Sumaklanguage y analizar loa influencia del taller Sumaklanguage en el aprendizaje cognitivo, dimensiones: análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en los Estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas. Se planteó la siguiente Hipótesis (H¡) el taller Sumaklanguage influye significativamente en el aprendizaje cognitivo dimensiones análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en lo Estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM -.2012. Para contrastar la hipótesis se procedió a desarrollar una investigación de tipo experimental, nivel cuasi-experimental, de PRE - TEES y POST- TEST con un grupo experimental. La muestra estuvo constituida por 28 estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas. La estructura metodológica del taller Sumaklanguage consto de 3 etapas dinamiza, entrenar, y producir las cuales se pueden observar en cada uno de los ocho tópicos desarrollados en la investigación. El contenido del taller fue seleccionado teniendo en cuenta la temática de uso cotidiano por el estudiante. El análisis y la interpretación de los resultados permitieron establecer que el taller Sumaklanguage influyo significativamente en el aprendizaje cognitivo dimensiones análisis síntesis y memoria de la lengua Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_PE
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectProducción orales_PE
dc.subjectProceso enseñanza aprendizajees_PE
dc.titleInfluencia del taller SUMAKLANGUAGE en el aprendizaje cognitivo dimensiones: análisis, síntesis y memoria del idioma Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM-2012es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineEducación de Idiomas Extranjeros: Inglés - Alemánes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemánes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.02es_PE
renati.author.dni45564730es_PE
renati.author.dni46193909es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4998-574Xes_PE
renati.advisor.dni01131206es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline199307es_PE
renati.jurorCastañeda Almeri, Yolandaes_PE
renati.jurorRodriguez Gonzalez, Carola Veliaes_PE
renati.jurorEspinoza Aguilar, Carloes_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
00-2-03922.pdf5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons