Show simple item record

dc.contributor.advisorCunia García, Jacinto Juan
dc.contributor.authorÁguila Torres, Carol Del
dc.contributor.authorCano Flores, Margot
dc.date.accessioned2017-06-06T15:47:45Z
dc.date.available2017-06-06T15:47:45Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/2101
dc.description.abstractlt is known that in most of the Educational lnstitutions of San Martin County and Region is exactly the teachers use strange methods and they lack authentic educational material to use far the application of the method in English teaching language, even though we live the computer science and the cybernetics current time. Likewise, in the 72 educational centers of high school that they are in San Martin ~ County, they use the active methods to teach this language at the present time whose origin is external to us, where the students build their knowledge up based on their own experiences. Owing to this fact, the students of San Martin County and Region Educational lnstitutions, Tarapoto district, they are harmed, because it is not used a certainly didactic material far English teaching language, for that reason the learning is poorly; on the other hand, the English classes are given by teachers, most of them are discouraging and this is the reason for students don't pass the subject with a low grade. Besides being given the case that students repeat the year, it would be an additional expense, not only far family parents, but also for the state and the small town. With the intention of contributing to solution of this problem, we carried out the research that it had as aim: Demonstrating the influence of the Printed Didactic Material "My Classroom" in order to improve the English written texts comprehension with students of the Third Year at the Educational lnstitution "Santa Rosa" high school of Tarapoto city, by the year 2008. In order to be able to get the proposed aim, it has been guided to validate the following hypothesis: lf the Printed Didactic Material, "My Classroom", is applied, it will increase the learning of the English written texts comprehension then, with students of the Third Year at the Educational lnstitution "Santa Rosa" high school of Tarapoto city, by the year 2008. In order to contrast the hypothesis, we carried out an applied research, with experimental level, with pretest and post test quasi experimental design with control group. The sample was made up by 59 students of the Third Year at the Educational lnstitution "Santa Rosa" high school,_ 29 of which were made up by the experimental group and 30 the control group, who were given an objective test before and after the experiment. The analysis of the data in the post •test with the experimental and control group, by means of the normal distribution in z, it has allowed to check out the hypothesis, such it is the case that Zc equals 10,35 is greater than Zt equals 1,64; then Zc being located in the rejection zone, it shows that ít has allowed to conclude that if the Printed Didactic Material, "My Classroom", is applied, it increases the learning of the English written texts comprehension then, with students of the Third Year at the Educational lnstitution "Santa Rosa" high school of Tarapoto city, by the year 2008.en_US
dc.description.abstractEs conocido que en la mayoría de las Instituciones Educativas de la Provincia y Región San Martín es precisamente que los maestros para la enseñanza del idioma Inglés utilizan métodos foráneos y carecen de material educativo auténtico para la aplicación del método a utilizar, a pesar de que se vive la actual época de la informática y la cibernética. Asimismo, en los 72 centros educativos de educación secundaria que existen en la provincia de San Martín utilizan en la actualidad para la enseñanza de dicho idioma los métodos activos cuyo origen es externo a nosotros, donde los educandos construyen sus conocimientos en base a sus experiencias. Debido a esta situación, los estudiantes de las Instituciones Educativas de la Provincia y Región de San Martín, distrito de Tarapoto, se encuentran perjudicados porque no se emplea un material didáctico efectivo para la transmisión de los conocimientos del idioma Inglés, por lo que el aprendizaje resulta deficiente; por otro lado, las clases de Inglés que dictan los docentes en su mayoría son desmotivadoras y esto genera que los estudiantes desaprueben la asignatura con un mínimo calificativo. Además, de darse el caso de que los estudiantes repitan el •grado, generaría un gasto adicional, no sólo para los padres de familia, sino también para el Estado y el pueblo. Con la intención de contribuir a la solución de este problema se realizó la investigación que tuvo como objetivo: Demostrar la influencia del Material Didáctico Impreso "My Classroom" para el mejoramiento de la comprensión de textos escritos en Inglés, en estudiantes del Tercer Grado de Educación Secundaria de la Institución Educativa "SANTA ROSA" de la ciudad de Tarapoto, en el año 2008. A fin de lograr alcanzar el objetivo propuesto, se ha orientado ha validar la hipótesis siguiente: Si se aplica el Material Didáctico Impreso "My Classroom", entonces incrementará el aprendizaje de la comprensión de textos escritos en Inglés, en - estudiantes del Tercer Grado de Educación Secundaria de la Institución Educativa "SANTA ROSA" de la ciudad de Tarapoto, en el año 2008. Para contrastar la hipótesis se procedió a desarrollar una investigación del tipo aplicada, del nivel experimental, de diseño cuasiexperimental de pre prueba y Postprueba con grupo control. La muestra estuvo constituida por 59 estudiantes, del Tercer Grado de Educación Secundaria de la 1nstitución Educativa "SANTA ROSA", de los cuales 29 constituyeron el Grupo Experimental y 30 el Grupo Control, a los cuales se les administró una prueba objetiva antes y después del experimento. El análisis de los datos de la Postprueba del Grupo Experimental y Control, mediante la distribución normal en z, ha permitido comprobar la hipótesis, tal es el caso que Zc igual a 10,35 es mayor que Zt igual a 1,64; ubicándose entonces Zc en la región de rechazo, evidencia que ha permitido concluir que si se aplica el Material Didáctico Impreso "My C/assroom", entonces incrementa la comprensión de textos escritos en Inglés, en estudiantes del Tercer Grado de •Educación Secundaria de la Institución Educativa "SANTA ROSA" de la ciudad de Tarapoto, en el año 2008.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional De San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectMaterial didácticoes_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.titleMaterial didáctico impreso "MY CLASSROOM" y su influencia en la comprensión de textos escritos en inglés, en el área de idioma extranjero, de los estudiantes del 3° grado de educación secundaria de la l.E. "Santa Rosa" de la ciudad de Tarapoto, en el año 2008es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciones_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francéses_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess