Show simple item record

dc.contributor.advisorNavarro Macedo, Ronald
dc.contributor.authorRomero Tejada, Sindy Marisela
dc.contributor.authorLópez Estrella, Moisés
dc.date.accessioned2017-06-07T14:29:58Z
dc.date.available2017-06-07T14:29:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/2124
dc.description.abstractThe following research deals with a methodological proposal in the teaching of vocabulary through the use of songs in English from the view of the musical expression and the English language. This research has an interdisciplinary approach between music and language in order to achieve a meaningful learning for the student, with the attempt to increase the English vocabulary of these students. The proposal is based on the importance of singing as a motivating activity for the students. Besides, the Psychomotricity Stage makes an important contribution for the success of this investigation. Students express themselves with their body and at the same time they sing, this improves the learning process. The song as a fusion of music and language is the ideal way of developing the expression and communication among people. lt is an essential element of the daily musical behavior, therefore it is necessary for the students to know many songs so these can give them expressive variety and raises their interest, and it becomes one of the most meaningful learning. For making possible this goal, we have gathered information from an experimental group of students in the 4th Grade "B" a sample of ten (10) of the l.E Miguel Chuquisengo Ramirez - Tarapoto 2014, we have applied a pre-test based on questions related to the contents we develop during the program "WORDS BY SONGS" which are based on the simultaneous development of 6 other workshops which their main goal is to improve the vocabulary in English. By the end of the 6 learning activities, we have applied a post-test to be contrasted with the first pre-test and carry out the tabulation, description, and analysis corresponding to the data. The respective comparison of scores gave as result the increment on average in scores of 07 to 16 just as the chart Nº 11 shows. This graphic at the same time shows that students of the 4th grade "B" at l.E Miguel Chuquisengo Ramirez - Tarapoto 2014 have considerably improved the vocabulary.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación aborda una propuesta metodológica en la enseñanza de vocabulario a través de canciones en inglés desde la didáctica de la expresión musical y de la lengua inglesa. Esta investigación cuenta con un enfoque interdisciplinar entre ambas asignaturas para lograr un aprendizaje más significativo en el alumno, con la intención de incrementar el vocabulario inglés de los mencionados alumnos. La propuesta presentada se basa en la importancia del canto como una actividad muy motivadora para los alumnos. Además, se presenta la etapa de la psicomotricidad, la cual hace un aporte importante para el éxito de la presente investigación. Los alumnos se expresan corporalmente al mismo tiempo que cantan y esto optimiza el aprendizaje la canción, como fusión de música y lenguaje, es el vehículo ideal para desarrollar la expresión y la comunicación de las personas. Es un elemento básico del comportamiento musical cotidiano, por lo que es necesario que los alumnos conozcan una variedad de canciones que les aporten variedad expresiva y despiertan su interés, siendo uno de los mejores aprendizajes significativos de su enseñanza. Para cumplir este propósito se recolectó información de una muestra de 10 estudiantes en el grupo experimental en el 4º grado "B" de la l.E Miguel Chuquisengo Ramírez - Tarapoto 2014; se aplicó un pre-test con preguntas referentes a los contenidos a desarrollar. Seguidamente se ejecutó el programa "WORDS BY SONGS" que consta de 6 sesiones o aplicaciones, este tiene como objetivo incrementar el vocabulario del idioma inglés. Al término de las 6 sesiones se aplicó un post-test para ser contrastado con el pretest y realizar la tabulación, descripción y análisis correspondiente de datos. La comparación respectiva de puntajes dio como resultado un incremento en el promedio de notas de 07a16 tal como muestra el cuadro Nº 11 de los resultados. Este gráfico al mismo tiempo muestra que los estudiantes del 4º grado "B" nivel primaria de la l.E Miguel Chuquisengo Ramírez - Tarapoto 2014, han incrementado considerablemente su vocabulario.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional De San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectdidáctica de expresión musicales_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.titleInfluencia del programa "WORDS BY SONGS" en el incremento del vocabulario del idioma inglés en estudiantes del 4to grado "A" y "B" del nivel primaria de la l.E. "Miguel Chuquisengo Ramírez" Tarapoto - 2014es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciones_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francéses_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess