Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Vargas, Milagros Del Pilar
dc.contributor.authorRíos Ramírez, Teresa Estela
dc.contributor.authorUshiñahua Güivin, Milagros Natividad
dc.date.accessioned2017-06-07T14:41:13Z
dc.date.available2017-06-07T14:41:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/2126
dc.description.abstractThe didactic strategy MORE SPEAKING arises as an altemative because of the absence of motivating strategies from teachers, where it is observed that the motivation is untied of the learning activities; according to that this strategy allows the development of the speaking skill of the English language through the connection of the motivation with the learning activities, achieving this way a significant learning. The problem, hypothesis and general objective have been structured by means of the relationship between the variables strategy MORE SPEAKING and the development of the speaking skill of the English language. The theoretical body of the didactic strategy MORE SPEAKING was systematized endowing it with a purpose, didactic processes and a theoretical support based on the philosophical, psychological and pedagogic foundation. The studied population was formed by 88 students and the sample by 25 students who were evaluated by means of a pre and post-test to determine the significant influence or not of the didactic strategy MORE SPEAKING in the development of the speaking skill of the English language. To measure the students of the six grade B didactic strategy, a pre-test was applied at the beginning and a post test at the end of the six strategy pedagogic workshops; the tests were made up of 30 items divided into four components. The investigation design was pre-experimental with a pre and post-test; with an experimental group, those groups were intact not equivalent. According to the statistical results in the chart Nº01 where a great progress is demonstrated between the Pre-test and the Post-test. For this reason in the results of the hypothesis test according to the chart Nº 6 reject the null hypothesis and the investigation hypothesis is accepted. That is to say that the application of the didactic strategy MORE SPEAKING incremented significantly the development of the speaking skill of the English language in the students of the six grade B primary level of the Educational lnstitution Nº 0620-Aplication of Tarapoto district.en_US
dc.description.abstractLa estrategia didáctica "MORE SPEAKING" surge como una alternativa ante la ausencia de estrategias motivacionales por parte de los docentes, las mismas que están desligadas de las actividades de aprendizaje; en tal sentido esta estrategia permite el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés a través de la conexión de la motivación con las actividades de aprendizaje, logrando así un aprendizaje significativo. El problema, hipótesis y objetivo general se han estructurado mediante la relación de las variables; estrategia "MORE SPEAKING" y el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés. El cuerpo teórico de la estrategia didáctica "MORE SPEAKING" se le sistematizó dotándole de una finalidad, de procesos didácticos y de un soporte teórico basado en el fundamento filosófico, psicológico y pedagógico. La población estudiada lo conforman 88 educandos y la muestra 25 educandos a quienes se les evaluó mediante un pre test y post test para determinar la influencia significativa o no de la estrategia didáctica "MORE SPEAKING" en el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés. Para medir la estrategia didáctica de los estudiantes del sexto grade "B" se aplicó una prueba de pre test al inicio y post test al final de las seis estrategias pedagógicas, el cual estuvo compuesto de 30 ítems dividido en cuatro componentes. El diseño de investigación fue pre-experimental con pre test y post test; con un grupo experimental, dichos grupos fueron intactas no equivalentes. Según lo demuestran los resultados estadísticos de la tabla Nº01 donde se demuestra un gran progreso entre el Pre-test y el Post-test. Por esta razón en los resultados de la prueba de hipótesis según el cuadro Nº 6 rechaza la hipótesis nula y se acepta la hipótesis de investigación. Es decir que la aplicación de la estrategia didáctica "MORE SPEAKING" incremento significativamente el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés en los alumnos del sexto gado "B" nivel primario de la l.E. 0620-Aplicacion del distrito de Tarapoto-211.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/mswordes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional De San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectEstrategias motivacionaleses_PE
dc.subjectAprendizajees_PE
dc.titleInfluencia de la estrategia .didáctica "MORE SPEAKING" en el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés en estudiantes del sexto grado "B" nivel primaria de la l.E. 0620 - Aplicación del distrito de Tarapoto - 2011es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciones_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francéses_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: