Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/312
Title: Estudio definitivo a nivel de ejecución de la carretera Chambira Cunchuhuillo
Authors: Soplopuco Quiroga, Serbando
Rubina Perdomo, Tony
Villacorta Alegria, Gregorio
Keywords: Ejecución
Issue Date: 2005
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Rubina-Perdomo, T. & Villacorta-Alegria, G. (2005). Estudio definitivo a nivel de ejecución de la carretera Chambira Cunchuhuillo. Tesis para optar el grado de Ingeniero Civil. Facultad de Ingeniería Civil y Arquitectura, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.
Abstract: The present Thesis work to choose the Professional Title of Civil Éngineer, has been developed with the purpose of carrying out a contribution technical-scientist to contribute to salve a problem of local variety, that to the executed being will allow to tell on a wagon section that it will help to the socioeconomic development of the benefited population. The applied investigation is of type and it has been carried out in the Faculty of Civil Engíneering, of the National University of San Martín, developing the project in the Province of Mariscal Cáceres, Region of San Martín. This work has been developed applying on the land the theories and existing norms of topography, ground mechanics, environmental impact, hydrology, road, concrete drainage and other relatives by marriage, and that have allowed to count on the definitive study of the wagon section already named. The results demonstrate obviously that it is possible to obtain, from the correct application of the theories, alternative, forceful studies and results that soon of the moderate analysis can be presented/displayed in form of definitive project, evaluating their feasibility in their entire context, optimizing their road. This, actually means that the elaborated project had an evaluation of alternative routes having itself determined but the optima! one and settling down the most advisable budget, which gives a feasible project us to execute, putting it to disposition of which it corresponds, to transact its financing and execution, doing possible that the National University of San Martín executes it's contribution in favor of the Sanmartinense society.
El presente trabajo de Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Civil, se ha desarrollado con la finalidad de efectuar un aporte técnico-científico para contribuir a resolver un problema de variedad local, que al ser ejecutado permitirá contar con un tramo carretero que coadyuvará al desarrollo socioeconómico de la población beneficiada. La investigación es de tipo aplicada y se ha llevado a cabo por la Facultad de Ingeniería Civil, de la Universidad Nacional de San Martín, desarrollando el proyecto en la Provincia de Mariscal Cáceres, en la Región San Martín. Este trabajo se ha desarrollado aplicando sobre el terreno las teorías y normas existentes de topografía, mecánica de suelos, impacto ambiental, hidrología, drenaje vial, concreto y otros afines, y que han permitido contar con el estudio definitivo del tramo carretero ya nombrado. Los resultados evidencian a todas luces que es posible lograr, a partir de la correcta aplicación de las teorías, estudios y resultados alternativos contundentes, que luego del análisis mesurado pueden ser presentados en forma de proyecto definitivo, evaluando su factibilidad en todo su contexto, optimizando su vialidad. Esto, en la práctica significa que el proyecto elaborado tuvo una evaluación de rutas alternativas habiéndose determinado la más optima y estableciéndose el presupuesto más conveniente, lo que nos da un proyecto factible de ejecutar, poniéndolo a disposición de los que corresponda, para tramitar su financiamiento y ejecución, haciendo posible que la Universidad Nacional de San Martín ejecute su aporte a favor de la sociedad Sanmartinense.
URI: http://hdl.handle.net/11458/312
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería Civil

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