Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVargas Vasquez, Luis Manuel
dc.contributor.authorMendoza Hernandez, Norvil
dc.contributor.authorTangoa Saavedra, Karen Vanessa
dc.date.accessioned2016-11-02T19:08:53Z
dc.date.available2016-11-02T19:08:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationMendoza-Hernandez, N. & Tangoa-Saavedra, K. V. (2012). Taller de oratoria para mejorar las habilidades comunicativas lingüísticas en los estudiantes del 5to y 6to grado de primaria en la I.E José Carlos Mariátegui. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/408
dc.description.abstractThe purpose of this "investigation was to perform a public speaking workshop to improve communication skills in linguistic and non-language students in fifth and sixth grade of primary edycation of School Experimental José Carlos Mariátegui Rioja -2010. ·ro meet the objectives, was based on studies of the history of research, anthropological theories, linguistic, Marxist communication, programming neurolinguistic, emotional intelligence and multiple intelligences in which conceptualized the study variables. Sych theoretical framework allowed to raise the following hypothesis: The Public Speaking Workshop will significantly improve communication skills in l~ngi,J~ge ~nq non-í~nguage students in fifth and sixth grades of primary education of School Experimental José Carlos Mariátegui - Rioja. lhe research design was pretest ano post test with one gro\Jp, which belongs to the preexperimental design. The sample consisted of 15 students in fifth and sixth grades of primary education, with the development of six workshops with the use of techniques and Discussion Panel. When contrasted the hypothesis, we obtained a = -33.79 T-calculated higher than Ttabulated = -1.761, with a= 0.05, concluding that the "Workshop on Public Speaking" significantly improved l~ngi,Jage commi,Jnic~tion skills ~nd st\Jdentsi l~ngu~ge prlmary education institution Experimental Education José Carlos Mariátegui - Rioja.en_US
dc.description.abstractEl propósito de la presente investigación fue realizar un Taller de oratoria para mejorar las habilidades comunicativas lingüísticas y no lingüísticas en los estudiantes del quinto y sexto grado de educadón primaria de la Institución Éducativa Experimental José Carlos Mariátegui Rioja -2010. Para cumplir con los objetivos, se baso en los estudios de ·Jos antecedentes de la investigación, en las teorías de antropológicas, lingüística, marxista de la comunicación, grQgramªción n~urolingüística, inteli9encia emocionªl e inteligencias rnYitiples en el cual se conceptualizaron las variables de estudio. Tales referentes teóricos permitieron plantear la hipótesis siguiente: El Taller de Oratoria mejorará sign-ificativamente las habilidades comunicativas lingüísticas y no lingüísticas en los estudiantes del Quinto y Sexto graoo de eoucación primaria de 1ª Institución Educativa Experimental José Cªrlos Mariátegui- Rioja. El diseño de investigación, fue pre test y pos test con un solo grupo, que pertenece ai diseño pre experimental. La muestra estuvo conformada por 15 estudiantes de quinto y sexto grado de educación primaria, con el desarrollo de ocho ·fallares con el uso de las técnicas de Panel y Debate. Al contrastarse la hipótesis, se obtuvo una T- calculada= -33,79 mayor que T- tabuladªes_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectTalleres_PE
dc.subjectOratoriaes_PE
dc.subjectLingüísticases_PE
dc.titleTaller de oratoria para mejorar las habilidades comunicativas lingüísticas en los estudiantes del 5to y 6to grado de primaria en la I.E José Carlos Mariáteguies_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.05.01es_PE
renati.author.dni45247777es_PE
renati.author.dni45045287es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4418-107Xes_PE
renati.advisor.dni17814649es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline199307es_PE
renati.jurorArevalo Bartra, Herbert Hugoes_PE
renati.jurorSalvador Rosado, Elisa Carmelaes_PE
renati.jurorFlores Cruz, Carlos Albertoes_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EDUC. PRIM. - Norvil Mendoza Hernandez & Karen Vanessa Tangoa Saavedra.pdfTaller, oratoria, habilidades comunicativas, lingüísticas, [Rioja], 2010.4.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons