Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGalvez Diaz, Marco Armando
dc.contributor.authorAlarcon Peralta, Ana Lizeth
dc.date.accessioned2016-11-02T19:08:56Z
dc.date.available2016-11-02T19:08:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationAlarcon-Peralta, A. L. (2010). Motivación profesional docente y rendimiento académico en los estudiantes del 4to grado a de primaria en la I.E N°00537 Matilde del Águila. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/417
dc.description.abstractIn the Educational lnstitution N o. 00537 " Matilde Del Águila Velazques " - Rioja, in agreement to the Minutes of Evaluation during the year 2007, observes an average of academic performance between low and regularly (08-12), sorne deficiencias being demonstrated in the process education - leaming, due to the inadequate professional educational motivation, to influence positively the academic performance. The aim of the investigation was to determine the influence of the professional educational motivation in the academic performance of the students of the fourth degree of primary education in the city of Rioja in the year 2008. The logical consistency of the relation between the Professional Educational Motivation and the Academic Performance is sustained on the basis of the cognitive perspectiva, the interna! motivation of the achievement of the students and to the model of academic performance; hipotetizando that the Professional Educational Motivation will influence positively in the academic performance in the students of the fourth degree "A" of primary Education, in the Educational lnstitution N ° 00537 " Matilde Del Águila Velazques " - Rioja. The investigation is basic, of the descriptiva explanatory level, with a sample of 30 students (15 males and 15 women), to whom 1 administer a Test, and 1 gather of the averages obtained to level of the academic performance, which information has been processed, analyzed and interpretad by means of the percentage calculation, the arithmetic mean, and the coefficient of correlation. The brave results allow to establish that there does not exista significant relation of the professional educational motivation with the academic performance of the students of the Fourth Degree To of Primary Education of the I.E. N o 00537 " Matilde of the Eagle Velazques ".en_US
dc.description.abstractEn la Institución Educativa No. 00537 "Matilde Del Águila Velásquez" - Rioja, de acuerdo a las Actas de Evaluación durante el año 2007, se observa un promedio de rendimiento académico entre bajo y regular (08 -12), evidenciándose algunas deficiencias en el proceso enseñanza - aprendizaje, debido a la inadecuada motivación profesional docente, para. influir positivamente en el rendimiento académico. El objetivo de la investigación fue determinar la influencia de la motivación profesional docente en el rendimiento académico de los estudiantes del cuarto grado de educación primaria en la ciudad de Rioja en el año 2008. La consistencia lógica de la relación entre la Motivación Profesional Docente y el Rendimiento Académico es suste~tado en base a la perspectiva cognitiva, a la motivación interna del logro de los estudiantes y al modelo de rendimiento académico; hipotetizando que la Motivación Profesional Docente influirá positivamente en el rendimiento académico en los estudiantes del cuarto grado A de Educación primaria, en la Institución Educativa N° 00537 "Matilde Del Águila Velásquez" - Rioja. La investigación es básica, del nivel descriptivo explicativo, con una muestra de 30 estudiantes (15 varones y 15 mujeres), a quien se le administro un Test, y el recojo de los promedios obtenidos a nivel del rendimiento académico, cuyos datos han sido procesados, analizados e interpretados mediante el cálculo porcentual, la media aritmética, y el coeficiente de correlación. Los resultados arrojados permiten establecer que no existe una relación significativa de la motivación profesional docente con el rendimiento académico de los estudiantes del Cuarto Grado A de Educación Primaria de la I.E. N° 00537 Matilde del Águila Velásquez.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.subjectProfesionales_PE
dc.subjectRendimientoes_PE
dc.titleMotivación profesional docente y rendimiento académico en los estudiantes del 4to grado a de primaria en la I.E N°00537 Matilde del Águilaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.05.01es_PE
renati.author.dni43805193es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8992-3519es_PE
renati.advisor.dni01080605es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline199307es_PE
renati.jurorAscon Dionicio, Gilberto Ubaldoes_PE
renati.jurorSalazar Orsi, Luises_PE
renati.jurorPisconte Barahona, Rubenes_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEDHU_19.pdf2.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons