Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorSosa Velasquez, Lilibeth Yacory
dc.contributor.authorVasquez Galan, Kell Y Rocio
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:01Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_42
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/433
dc.description.abstractThis research aims to determine the correlation between media and behavior of children of the fourth grade primary education school No. 00614 Nueva Cajamarca district. The study is important because it allows to describe the influence of mass media: radio and television on children's behavior. The central objective of the research was to determine the influence of media broadcasting in the behavior of chi!dren, the fourth grade of primary education in the school No. 00614, and the specific objectives were to describe the behavior of children in the fourth grade of primary education, describe the importance of media in radio and television children, and analyze the influence of the media on the behavior of children in the fourth grade primary education and infer the results of the relationship between the media in the behavior of children. The media is based on the work of Anal Frailee (1995), Feshbach and Singer (1970), Paul Blakely (1958) and Katzy and Lazarsfeld (1979) and behavior is based on studies of Castro, J. (2002), Fishbein and Ajzen, 1975 in Bolívar, 1995). Theories allow us to pose the following hypothesis: The media radio and te!evision will have significant influence on the behavior of children of the fourth grade of primary education 00614 El Nueva Cajamarca District, 2011. Methodologically, the research design was descriptive and correlational study, with a sample of 147 children of school No. 00614 in the district of Nueva Cajamarca, and in the process of statistical analysis was obtained by accepting the central hypothesis or research a confidence of 95% and the value obtained from the Pearson correlation coefficient being a positive correlation mean and which is explained by the 29.26% of the popu!ation.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene el propósito de determinar la correlación entre los medios de comunicación y la conducta de los niños y niñas del cuarto grado de educación primaria de la institución educativa N° 00614 del distrito de Nueva Cajamarca. El estudio es importante porque permite describir la influencia de los medios de comunicación masiva: radio y televisión en la conducta de los niños. El objetivo central de la investigación fue conocer la influencia de los medios de ·11',' comunicación de radio y televisión en la conducta de los niños y niñas, del cuarto 1 grado de educación primaria de la institución educativa N° 00614; y los objetivos específicos fueron: describir la conducta de los niños y niñas del cuarto grado de educación primaria; describir la trascendencia de los medios de comunicación de radio y televisión en los niños y niñas; y analizar la influencia de los medios de comunicación en la conducta de los niños y niñas del cuarto grado de educación primaria e inferir los resultados de la relación entre !a de los medios de comunicación en la conducta de los niños y niñas. Los medios de comunicación se sustenta en los trabajos de Anal Frailee (1995), Feshbach y Singer (1970), Paul Blakely (1958) y Katzy y Lazarsfeld (1979) y de la conducta se fundamenta en los estudios de Castro, J. (2002), Fishbein y Ajzen, 1975 en Bolívar, 1995). Las teorías nos permiten plantear la siguiente hipótesis: Los medios de comunicación de radio y televisión tendrá influencia significativa en la conducta de los niños del cuarto grado de educación primaria de la I.E 00614 del distrito de Nueva Cajamarca, 2011. Metodológicamente, el diseño de investigación fue descriptivo-correlacional, con una muestra de 147 niños y niñas de la institución educativa N° 00614 del distrito de Nueva Cajamarca, y en el proceso de análisis estadístico se obtuvo que se acepta la hipótesis central o de investigación con una confianza de! 95%, y en el valor que se ha obtenido del coeficiente de correlación de Pearson r. = 0 ,5409 siendo una correlación positiva media y que es explicada por el 29,26% de la población.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectInfluenciaes_PE
dc.subjectmedioses_PE
dc.subjectcomunicaciónes_PE
dc.subjectradioes_PE
dc.subjecttelevisiónes_PE
dc.subjectconductaes_PE
dc.subjectniños/ases_PE
dc.subjecttoes_PE
dc.subjectprimariaes_PE
dc.subjectdistritoes_PE
dc.subjectNuevaes_PE
dc.subjectCajamarcaes_PE
dc.titleInfluencia de los medios de comunicación de radio y televisión en la conducta de los niños/as de 4to de primaria de la I.E N°00614 del distrito de Nueva Cajamarcaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: