Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorCieza Rodrigo, Jorge
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:01Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_43
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/434
dc.description.abstractResearch mentoring and its relationship with socio- emotional development in students of School "Serafín Filomena" of Moyobamba, 2012, investigates the correlation between the two phenomena (mentoring and emotional development), and the main objective was to establish the relationship between mentoring with socio- emotional development in students of School "Serafín Filomena" of Moyobamba, 2012, and the specific objectives were to identify the tutorial level areas , learning sessions and theme that is taught to students of School "Serafín Filomena" , identify the level of emotional development in the social, interpersonal and intrapersonal students of School "Serafín Filomena" in the third quarter and determine the relationship betweeri mentoring with socio- emotional development in students of School "Serafín Filomena" . The tutorial is based on Delgado and Barrenechea (2005), Segovia and Fresco (2000), Pastor (1995) and the Ministry of Education (2005), state that tries to cover this area needs students in the dimensions academic, personal, vocational, social welfare, culture and coexistence, and socio- emotional development in Gonzales (2009), Dovecote and Teruel (2009), and Alcantar (2002), that affect the socialization of human beings in relation to its context. These frames give sufficient references theoretical tools to pose the following hypothesis: There is a relationship between mentoring with socio- emotional development in students of School "Serafín Filomena" of Moyobamba, 2012. Methodologically, the research design is descriptive and correlational study, with a sample of 276 students of the educational institution "Serafín Filomena", and in the process of statistical analysis was obtained accepting the research hypothesis with a calculated value of te = 8, 79 and a value tabular t, = ± 1, 96 , verifying that the calculated value is greater than the tabular right, which enables the null be located within the rejection region.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación sobre /a :tutoría y su relación con el desarrollo socioafectivo en /os estudiantes de la ft?stitución Educativa "Serafín Filomena" de la ciudad de Moyobamba, 2012, indag~ sobre la correlación entre ambos fenómenos (la tutoría y desarrollo socio-afect,ivo), y el objetivo central fue establecer la relación entre la tutoría con el desarrollo socio-afectivo en los estudiantes de la 1 ' Institución Educativa "Serafín Filom~no" de la ciudad de Moyobamba, 2012; y los objetivos específicos fueron: identificar la acción tutorial a nivel de las áreas, sesiones de aprendizajes y temática que se imparte a los estudiantes de la Institución Educativa "Serafín Filomena", identificar el nivel de desarrollo socio- , afectivo en la dimensión social, inter'personal e intrapersonal en los estudiantes de 1 la Institución Educativa "Serafín Fi19meno" en el tercer trimestre y determinar la relación entre la tutoría con el des~rrollo socio-afectivo en los estudiantes de la Institución Educativa "Serafín Filomena". ' La tutoría se sustenta en Delgado y Barrenechea (2005), Segovia y Fresco (2000), Pastor (1995) y el MinisteriO de Educación (2005), manifiestan que esta área trata de cubrir necesidades a l~s estudiantes en las dimensiones académica, personal, vocacional, ayuda social,. cultura y convivencia; y el desarrollo socioafectivo, en Gonzáles (2009), Palomero y Teruel (2009), y Alcántar (2002), que inciden en la socialización del ser humano en relación a su contexto. Estos ' marcos referenciales dan las sufici,entes herramientas teóricas para plantear la siguiente hipótesis: Existe relación entre la tutoría con el desarrollo socio-afectivo ' en los estudiantes de la Institución :Educativa "Serafín Filomena" de la ciudad de Moyobamba, 2012. Metodológicamente, el diseño de investigación es descriptivo-correlacional, con una muestra de 276 estudiantes d~ la institución educativa "Serafín Filomena", y en el proceso de análisis estadísüco se obtuvo que se acepta la hipótesis de investigación con un valor calculado de t" = 8, 79 y un valor tabular de t 1 = ± 1,96 , verificando que el valor calculado es mayor que el tabular derecho, el cual permite que la hipótesis nula:se ubique dentro de la región de rechazo.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjecttutoríaes_PE
dc.subjectrelaciónes_PE
dc.subjectcones_PE
dc.subjectdesarrolsocioafectivoes_PE
dc.subjectestudianteses_PE
dc.subjectSerafines_PE
dc.subjectFilomenoes_PE
dc.titleLa tutoría y su relación con el desarrollo socio-afectivo en los estudiantes de la I.E Serafin Filomenoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLICENCIADO EN EDUCACIÓN SECUNDARIA CON MENCIÓN EN EDUCACIÓN RELIGIOSA CATÓLICA Y CIENCIAS SOCIALESes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: