Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorSánchez Aguinaga, María Gladys
dc.contributor.authorMego Delgado, María Jercelita
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:04Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_53
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/445
dc.description.abstractThe present work of lnvestigation developed with the aim to determine the influence of the familiar disintegration in the learning of the children ?Jnd fiveyear- old girls of age of the Educational lnitial lnstitution N ° 299 - High Neighborhoods ofthe District of New Cajamarca in the year 2010. The design selected for the present investigation is Causal- Comparatively, for it the population is constituted by 44 five-year-old pupils of age of both sexes of the Level of lnitial Education and the selected sample belonged 17 students between children and girls of equally it forms also 17 parents took part to measure the familiar disintegration. Accused and analyzed the statistical information, we conclude with the following results: 82 % of the parents his home is shaped by his children, 77 % affirmed that it does not coexist with his pair .el 53 % they demonstrated that the problem of the familiar disintegration fu because of infidelities, 65 % affirmed that after the separation they returned to compromise, 47% that opposite to the abandon of his pair, his children feel depression, 76 % demonstrated that after the separation his children never receive affection, 71 % affirmed that after the separation they never visitad his children, 100 % of the parents affirmed they are conscious that the familiar disintegration brings problems in the learning and behavior of his children. The most relevant reasons for which the familias disintegrate are the following ones: the alcoholism, the incompatibility of characters, the lack of communication, and the infidelity like also the physical mistreatment. The children and girls from disintegrated familias are those who present an evil behavior, fall autoestimates and an unfavorable learning.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de Investigación se desarrolló con el objetivo de determinar la influencia de la desintegración familiar en el aprendizaje de los niños y niñas de cinco años de edad de la Institución Educativa Inicial N° 299- Barrios Altos del Distrito de Nueva Caja marca en el año 201 O. El diseño seleccionado para la presente investigación es el Causal Comparativo, para ello la población está constituida por 44 alumnos de cinco años de edad de ambos sexos del Nivel de Educación Inicial y la muestra seleccionada fue de 17 estudiantes entre niños y niñas de igual forma también participaron 17 padres para medir la desintegración familiar. Procesado y analizado los datos estadísticos, concluimos con los siguientes resultados: El 82% de los padres su hogar es conformado por sus hijos ,el 77% afirmó que no convive con su pareja .el 53% manifestaron que el problema de la desintegración familiar fu a causa de infidelidades, el 65% afirmaron que después de la separación volvieron a comprometerse, el 47% que frente al abandono de su pareja, sus hijos sienten depresión, el 76% manifestaron que después de la separación nunca reciben afecto sus hijos, el 71% afirmaron que después de la separación nunca visitaron a sus hijos, el 1 00% de los padres afirmaron están conscientes que la desintegración familiar trae problemas en el aprendizaje y comportamiento de sus hijos. Las causas más relevante~ por las cuales las familias se desintegran son las siguientes: el alcoholismo, la incompatibilidad de caracteres, la falta de comunicación, la infidelidad como también el maltrato físico. Los niños y niñas provenientes de familias desintegradas, son aquellos que presentan un mal comportamiento, baja autoestima y un aprendizaje desfavorable.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectdesintegraciónes_PE
dc.subjectfamiliares_PE
dc.subjectinfluenciaes_PE
dc.subjectaprendizajees_PE
dc.subjectniños/ases_PE
dc.subjectañoses_PE
dc.subjectedades_PE
dc.subjectBarrioses_PE
dc.subjectAltoses_PE
dc.subjectdistritoes_PE
dc.subjectNuevaes_PE
dc.subjectCajamarcaes_PE
dc.titleLa desintegración familiar y su influencia en el aprendizaje de los niños/as de 5 años de edad de la I.E N°299 Barrios Altos del distrito de Nueva Cajamarcaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Iniciales_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: