Show simple item record

dc.contributor.advisorRodríguez Pérez, Luis Eduardo
dc.contributor.authorSandoval Padilla, Aracelli Trinidad
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:05Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_54
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/446
dc.description.abstractThe present investigation: Environmental Conscience and eco/ogical behavíor in the student's of the second secondary educatíonal grade of her Institución Educativa Santo Toribio in the 2014, has to determine the relation among the conscience environmental purpose and her ecological behavior of the student's of the second secondary- educational grade Institución Educativa Santo Toribio in the 2014 . . Specific objectives atended: Examining the environmental, leve! individual worry, social worry, confidence conscience and criteria in the students of the second secondaryeducation grade of her Institución Educativa Santo Toribio, in the 2014; identifying the behavioral fellow ecological in the urban- cleanliness dimensions, 1 save of water and energy , activism 1 consume and her recycling of the students of the second secondaryeducational grade Institución Educativa Santo Toribio, in the 2014 and establishing the relation among environmental conscience and ecological behavior in the student's of the second secondary educational grade of her Institución Educativa Santo Toribio, in the 2014 Environmental conscience is held in Alvarado's supposed theorists (2009), He alloys (2006), Corraliza (2004); And the ecological behavior in Suarez (2000), Corral (2000), Pato and T a mayo (2006). They give the enough theoretic toots to present the following positive relation Exists significant enter environmental conscience and ecological behavior in the student's of the second secondary- educational grade of her Institución Educativa Santo Toribio in the year 2014. Methodolgy the fact-finding design was Transaccional Correlaciona!, with 95 student's sign of her Institución Educativa Santo T oribio and it was obtained that the central or tactfinding hypothesis with the 95 confidence is accepted in the sta\istical analysis process, the same one that evidences itself in the graphic of the curve of Gauss and. in the value that they have obtained me in of the correlation coefficient of Pearson r s = o, 7693 being a positive correlation.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación: Conciencia ambiental y comportamiento ecológico en los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribío en el 2014, tuvo e! propósito de determinar la relación entre conciencia ambiental y el comportamiento ecológico de los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribio en el 2014. Los objetivos específicos fueron: analizar la conciencia ambiental, a nivel de preocupación individual, preocupación social, confianza y criterios en los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribio, en el 2014; identificar el tipo de comportamiento ecológico en las dimensiones de limpieza urbana, ahorro de agua y energía, activismo - consumo y reciclaje de los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribio, en el 2014 y establecer la relación entre conciencia ambiental y comportamiento ecológico en los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribio, en el2014. La conciencia ambiental se sustenta en los supuestos teóricos de Alvarado (2009), Alea (2006), Corraliza (2004); y el comportamiento ecológico en Suarez (2000), Corral (2000), Pato y Tamayo (2006). Ellos dan las suficientes herramientas teóricas para plantear la siguiente hipótesis: Existe relación positiva sig~ificativa en.tre conciencia ambiental y comportamiento ecológico en los estudiantes del segundo grado de educación secundaria de la Institución Educativa Santo Toribio en el año 2014. Metodológicamente, el diseño de investigación fue Transaccional Correlaciona!, con una muestra de 95 estudiantes de la Institución Educativa Santo Toribio y en el proceso de análisis estadístico se obtuvo que se acepta la hipótesis central o de investigación con una confianza del 95%, la misma que se evidencia en el gráfico de la curva de Gauss y en el valor que se ha obtenido del coeficiente de correlación de Pearson r s = O, 7693 siendo una correlación positiva.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectConcienciaes_PE
dc.subjectambientales_PE
dc.subjectcomportamientoes_PE
dc.subjectecológicoes_PE
dc.subjectestudianteses_PE
dc.subjectdoes_PE
dc.subjectgradoes_PE
dc.subjectsecundariaes_PE
dc.subjectSantoes_PE
dc.subjectToribioes_PE
dc.titleConciencia ambiental y comportamiento ecológico en los estudiantes del 2do grado de secundaria de la I.E Santo Toribioes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Secundaria con mención en Ciencias Naturales y Ecologiaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: