Show simple item record

dc.contributor.advisorEspinoza Aguilar, Carlos
dc.contributor.advisorHerrera Gómez, Norman
dc.contributor.authorHerrera Fasabi, Ingrid Susan
dc.contributor.authorVasquez Leiva, Jose Walter
dc.date.accessioned2016-11-02T19:12:42Z
dc.date.available2016-11-02T19:12:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTIDIO_01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/708
dc.description.abstractThe research had as its aim to see about the fink that exist between the emotional intelligence and the academic performance in the realm of the English language in flfth grade high school students of the educational ínstitution "Cieofe Arevalo del Aguilan of the district of La Banda de Shilcayo in 2010. The hypothesis has been formulated that there's a positiva Jink between the emotional intelligence and academic performance. The sample was made of about 111 students. The research is a correlation like of the predíctive level and a transactional correctionat design. The collection ,of data was canied out applying the inventory of the Baron's intelligence (HOJST); and a collection data card; about the academic performance. The results of the data processed concruded regarding the coefficient of correlation of Pearson -0, 08 exists a negativa link between emotional intelligence and the academic performance.en_US
dc.description.abstractLa investigación tuvo por objetivo determinar la relación que existe entre la inteligencia .emocional y ·el rendimiento académico. ·en el .kea de ~Inglés, en estudiantes del 5° Grado de Educación Secundaria de la J.E. "CLEOFÉ ARÉVALO DEL ÁGUILA" del Distrito de ta Banda de Shitcayo, en el año 2010. Se ha formulado la hipótesis de que existe relación positiva entre la inteligencia emocional y el rendimiento académico. La muestra estuvo constituida por 111 estudiantes. La investigación es del tipo correlaciona!, del nivel predictivo y diseño transaccional correlaciona!. La recolección de datos se llevó a cabo aplicando eJ Inventario de Inteligencia Emocional de Baron (ICE) y una ficha de recolección de datos sobre el rendimiento académico. Los resultados de los datos procesados concluyo que según el coeficiente de correlación de Pearson -0,08 existe r:elación negativa .entre la inteligencia emocional y el rendimiento académico.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectInteligenciaes_PE
dc.subjectemocionales_PE
dc.subjectrelaciónes_PE
dc.subjectrendimientoes_PE
dc.subjectacadémicoes_PE
dc.subjectáreaes_PE
dc.subjectingléses_PE
dc.subjectestudianteses_PE
dc.subjectSecundariaes_PE
dc.titleInteligencia emocional y su relación con el rendimiento académico, en el área de inglés, en estudiantes de secundariaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemánes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: