Show simple item record

dc.contributor.advisorInjante Oré, Richard Enrique
dc.contributor.authorGómez Torres, Carlos Job
dc.date.accessioned2016-12-20T09:48:06Z
dc.date.available2016-12-20T09:48:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-1016.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1116
dc.description.abstractThis thesis entitled "Using social networking sites to enhance the political participation of the People's Metropolitan Lima Christian Youth" aimed to determine whether social networking sites improve political participation From research we can state that 67% of the Popular Christian Youth of Lima politically involved in social networks Facebook, Twitter, YouTube and digital spaces of the Christian People's Party. In addition, the Youth Popular Christian Lima investigated reflects that 100% has a record of account on Facebook, 81% on Twitter, 90% on YouTube and using these social networks with a daily rate of 80%, 70% and 75 % espectively. Also, we note that 58% of the Popular Christian Youth of Lima receives political content in digital spaces of political participation PPC As a recommendation is important to understand the advantages and potentialities of a Plan of Digital Communication, developed by a staff of professionals in Political Science, Communications, Digital Marketing and Advertising in order to measure and achieve effectiveness in the political participation of youth, militants, supporters in the use of social networking sites in the Christian People's Party There is 33% of the People's Metropolitan Lima Christian Youth not participating in politics through social networking sites so an effort is needed to integrate them into the digital connection. For future research should be taken into account as a priority the social network Facebook since it has greater insight into young people and a variety of items for use policy.en_US
dc.description.abstractLa presente tesis titulada “Uso de las redes sociales de internet para mejorar la participación política de la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitana” tuvo como finalidad determinar si las redes sociales de internet mejoran la participación política De la investigación podemos exponer que el 67% de la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitana participa políticamente en las redes sociales Facebook, Twitter,YouTube y en espacios digitales del Partido popular Cristiano. Además, la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitana investigada refleja que el 100% tiene un registro de cuenta en Facebook, 81% en Twitter, 90% en YouTube y que utilizan estas redes sociales con una frecuencia diaria de 80%, 70% y 75% respectivamente. Asimismo, resaltamos que un 58% de la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitana recibe contenido político en espacios digitales de participación política del PPC A manera de recomendación es importante entender las ventajas y potencialidades que presenta un Plan de Comunicación Digital, desarrollado por un staff de profesionales en Ciencia Política, Comunicaciones, Marketing Digital y Publicidad a fin de poder medir y lograr efectividad en la participación política de jóvenes, militantes, simpatizantes en el uso de las redes sociales de internet en el Partido Popular Cristiano Existe un 33% de la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitana que no participa en política a través de las redes sociales de internet por lo que se hace necesario un esfuerzo para integrarlos a la conexión digital. Para futuras investigaciones se debe tomar en cuenta como prioridad la red social Facebook puesto que tiene mayor penetración en los jóvenes y una gran variedad de elementos para el uso de la política.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martìnes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectUso de las redes sociales de internetes_ES
dc.subjecttomar en cuenta como prioridad la red social Facebookes_ES
dc.titleUso de las Redes Sociales de Internet para mejorar la participación Política de la Juventud Popular Cristiana de Lima Metropolitanaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTitulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: