Show simple item record

dc.contributor.advisorBarbarán Mozo, José Leoncio
dc.contributor.authorLópez Novoa, Ibis Llzeth
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:25Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:25Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-830.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1683
dc.description.abstractThe present investigation descriptive correlacional was carried out with the children and girls of the Center Educational Initial "Ana Sofía Guillena Nº Claws 288" of the county of Rioja region of San Martin. The problem, hypothesis, general objective has been structured by means of the relationship of the variable learning in knowledge, procedures and inherent attitudes to the infantile sexuality. The theoretical sustentation of the relationship of the learning in knowledge, procedure~ and attitudes as regards infantile sexuality coming from the home and of the Center Educational Initial, it has been based on the theory of the process of the knowledge, in the psychoanalytical theory of Freud and in the theories psicopedagógicas of the motivation actitudinal. The fom1ation of the alternating central hypothesis, he/ she has had as a positive or negative relationship, while in opposition the null hypothesis denied the relationship. The alternating hypothesis has been derived in three alternating operational hypothesis that correlated to the learning in knowledge and procedures, knowledge and attitudes, procedures and attitudes. Twenty-two educandos conformed the sample. It was used the correlation design and the statistical parameter of correlation by ranges of Spearman, the procedure consisted on the application of the Test: Learning in knowledge, procedures and attitudes as regards infantile sexuality coming from the home and of the Center Educational Initial "Ana Sofía Guillena Nº Claws 288. Madc the test of the hypothesis, their reflective significatividad in the results evidences of a half negative correlation (-1,458) due to the process desvirtuación of teaching to learn knowledge, to the desvirtuación motivacional of attitudes that I eat consequence it determines dcformed procederes. Therefore, the conclusions configure their generality specifying that if you desvirtúa the process of teaching to learn, as well as the motivation actitudinal, these determined deformed procederes as regards infantile sexuality, then the correlation among .the studied variables will have a tendency to be more negative than positive.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación descriptiva correlacional se realizó con los niños y niñas del Centro Educativo Inicial “Ana Sofía Guillena Arana Nº 288" de la provincia de Rioja región de San Martín. El problema, hipótesis, objetivo general se ha estructurado mediante la relación de las variables aprendizaje en conocimientos, procedimientos y actitudes inherentes a la sexualidad infantil. La sustentación teórica de la relación del aprendizaje en conocimientos, procedimientos y actitudes en materia de sexualidad infantil provenientes del hogar y del Centro Educativo Inicial, se ha basado en la teoría del proceso del conocimiento, en la teoría psicoanalítica de Freud y en las teorías psicopedagógicas de la motivación actitudinal. La formación de la hipótesis central alterna, ha tenido como una relación positiva o negativa, mientras que en oposición la hipótesis nula negaba la relación. La hipótesis alterna se ha derivado en tres hipótesis operacionales alternas que correlacionaban al aprendizaje en conocimiento y procedimientos, conocimientos y actitudes, procedimientos y actitudes. Veintidós educandos conforma1•on la muestra. Se empleó el diseño de correlación y el parámetro estadístico de correlación por rangos de Spearman, el procedimiento consistió en la aplicación del Test: Aprendizaje en conocimientos, procedimientos y actitudes en materia de sexualidad infantil provenientes del hogar y del Centro Educativo Inicial "Ana Sofía Guillena Arana Nº 288. Efectuada la prueba de la hipótesis, su significatividad refleja en los resultados evidencias de una correlación negativa media (-1,458) debido a la desvirtuación de proceso de enseñar a aprender conocimientos, a la desvirtuación motivacional de actitudes que como consecuencia determina procederes deformados. Por lo tanto, las conclusiones configuran su generalidad precisando que si se desvirtúa el proceso de enseñar a aprender, así como la motivación actitudinal, estos determinaron procederes deformados en materia de sexualidad infantil, entonces la correlación entre las variables estudiadas tendrán una tendencia a ser más negativa que positiva.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectSexualidad infantiles_ES
dc.subjectMotivación actitudinales_ES
dc.titleGrado de aprendizaje en conocimientos, procedimientos y actitudes en materia de Sexualidad Infantiles_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Iniciales_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: