Show simple item record

dc.contributor.advisorValdez Revilla, Noé Daniel
dc.contributor.authorHernández Guevara, Nancy Rocío
dc.contributor.authorSánchez Barturén, Yeni Yanina
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:25Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-831.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1684
dc.description.abstractThe present investigation had had as objective to elaborate and to apply the program "CSCJF" to improve the basic abilities of the mathematical logical thought significantly in the children and girls of 5 years of the lnstitution Educational Nº 00205 of the district of Rioja; 1 study that is justified specifically for their relevance in the educational field in Logical Mathematics's area that you development in the level of initial education and to have allowed to stimulate in the children and girls the basic abilities that will be good them for the mathematical logical knowledge. The theoretical conception that sustains the present study is based on the contributions of Piaget (1975 - 1977), on the mathematical logical knowledge in the boy and in the studies of Riquelme (2003), on the basic abilities for the initiation to the calculation. Supported in these theories, it was considered the following hypothetical position: Alternative hypothesis; lf it is elaborated and does it apply the program "CSCJF" based on Jean's theory Piaget, then he/she will improve the basic abilities of the Mathematical Logical Thought significantly in the children and girls of 5 years of the lnstitution Educational Nº 00205 of the district of Rioja, 2006?. Null hypothesis; lf it is elaborated and it applies the program "CSCJF" based on Jean's theory Piaget, then he/she won't improve the basic abilities of the Mathematical Logical Thought in the children and girls of 5 years of the lnstitution Educational Nº 00205 of the district of Rioja, 2006. The sample was conformed by 20 children and girls of the lnstitution Educational lnitial Nº 00205 of the district of Rioja, the age of the children and girls it is of 5 years, to this sample he/she was applied the program of basic abilities "CSCJF" during 9 days. After the analysis and respective interpretation of the results, it was demonstrated that the application of the program "CSCJF" improves the basic abilities of the mathematical logical thought significantly in the children and girls of 5 years of the lnstitution Educational Nº 00205 of the district of Rioja.en_US
dc.description.abstractLa presente investigación a tenido como objetivo elaborar y aplicar el programa "CSCJF" para mejorar significativamente las habilidades básicas del pensamiento lógico matemático en los niños y niñas de 5 años de la Institución Educativa Nº 00205 del distrito de Rioja; estudio que se justifica por su relevancia en el campo educativo específicamente en el área de Lógico Matemática que se desarrolló en el nivel de educación inicial y por haber permitido estimular en los niños y niñas las habilidades básicas que les servirán para el conocimiento lógico matemático. La concepción teórica que sustenta el presente estudio está basada en los aportes de Piaget (1975 - 1977), sobre el conocimiento lógico matemático en el niño y en los estudios de Riquelme (2003), sobre las habilidades básicas para la iniciación al cálculo. Apoyados en estas teorías, se consideró el siguiente planteamiento hipotético: Hipótesis Alternativa; Si se elabora y aplica el programa "CSCJF" basado en la teoría de Jean Piaget, entonces se mejorará significativamente las habilidades básicas del Pensamiento Lógico Matemático en los niños y niñas de 5 años de la Institución Educativa Nº 00205 del distrito de Rioja, 2006?. Hipótesis nula; Si se elabora y aplica el programa "CSCJF" basado en la teoría de Jean Piaget, entonces no se mejorará las habilidades básicas del Pensamiento Lógico Matemático en los niños y niñas de 5 años de la Institución Educativa Nº 00205 del distrito de Rioja, 2006. La muestra estuvo conformada por 20 niños y niñas de la Institución Educativa Inicial Nº 00205 del distrito de Rioja, la edad de los niños y niñas es de 5 años, a esta muestra se le aplicó el programa "CSCJF" durante 9 días. Luego del análisis e interpretación respectiva de los resultados, quedó demostrado que la aplicación del programa "CSCJF" mejora significativamente las habilidades básicas del pensamiento lógico matemático en los niños y niñas de 5 años de la Institución Educativa Nº 00205 del distrito de Rioja.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de tesis - UNSM-Tes_PE
dc.subjectConocimiento lógicoes_ES
dc.subjectPensamiento lógicoes_ES
dc.titlePrograma "CSCJF" basado en la teoría de jean Piaget para mejorar las habilidades básicas del pensamiento Lógico Matemático en los niños de 5 años de la Institución Educativa Nº 00205 del distrito de Rioja.es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Iniciales_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: