Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/169
Title: Influencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la I.E Sagrado Corazón de Jesús
Authors: Rojas Bardalez, Alfonso
Gonzales Tafur, Gloria Guadalupe
Perez Tello, Victoria
Keywords: Influencia
Material
Educativo
Ambiental
Aprendizaje
Significativo
Estudiantes
Sagrado
Corazón
Jesús
Issue Date: 2011
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Gonzales-Tafur, G. G. & Perez-Tello, V. (2011). Influencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la I.E Sagrado Corazón de Jesús. Tesis para optar el grado de Ingeniero Ambiental. Facultad de Ecología, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.
Abstract: The investigation had for aim demonstrate the influence of the educational environmental material in the significant learning of the students of the Educational Institution "Jesus Sacred Heart" Causeway, 2009. The significant learning has been studied in three dimensions: learning of representations, leaming of concepts and learning proposicional. The investigation of type applied, of experimental level of design preexperimental with preprueba - posprueba, realized with 25 students that they shaped the sample of study, the information was gathered applying the instrument of investigation named: It tries to measure the significant learning in the area of Science and Environment. The information was processed by means of distribution of frequencies and her t Student, on having compared the results thought that before the application of the educational environmental material the significant learning is in beginning and later, in foreseen achievement, being verified that the educational environmental material has influenced in the significant learning in the students of the Educational Institution "Jesus Sacred Heart" Causeway.
La investigación tuvo por objetivo demostrar la influencia del material educativo ambiental en el aprendizaje significativo de los estudiantes de la Institución Educativa "Sagrado Corazón de Jesús" Calzada, 2009. El aprendizaje significativo ha sido estudiado en tres dimensiones: aprendizaje de representaciones, aprendizaje de conceptos y aprendizaje proposicional. La investigación de tipo aplicada, de nivel experimental de diseño preexperimental con preprueba - posprueba, se realizó con 25 estudiantes que conformaron la muestra de estudio, los datos fueron recolectados aplicando el instrumento de investigación denominado: Prueba para medir el aprendizaje significativo en el área de Ciencia y Ambiente. Los datos fueron procesados mediante distribución de frecuencias y la t Student, al comparar los resultados se encontró que antes de la aplicación del material educativo ambiental el aprendizaje significativo está en inicio y después, en logro previsto, comprobándose que el material educativo ambiental ha influido en el aprendizaje significativo en los estudiantes de la Institución Educativa "Sagrado Corazón de Jesús'' Calzada.
URI: http://hdl.handle.net/11458/169
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería Ambiental

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6051309.pdf2.51 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons