Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/1736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGarcia Estrella, Cristian Werner
dc.contributor.authorPinedo Garcia, Gisella
dc.date.accessioned2016-12-20T09:53:31Z
dc.date.available2016-12-20T09:53:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPinedo-Garcia, G. (2014). Mejoramiento de la difusión de la información turística de la región San Martín mediante el uso del e-marketing. Tesis para optar el grado de Ingeniero de Sistemas e Informática. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informática , Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.otherITEM@11458-593.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/1736
dc.description.abstractE-Marketing as a diffusion tool of touristic information about San Martin region, focuses on the problem of poor touristic diffusion of San Martin region agents and tour operators have to competition and not having a solid and reliable presence on the internet to spread the updated product, services information about the region. The E-Marketing (set of strategies, techniques and operations coordinated through the internet, looking to increase sales of their products) was used, in this research as a strategic tool to improve the touristic information about San Martin region. Population used for this research were national and foreign tourists visiting Tarapoto city, a part of this tourist were taken as a sample, first pre-survey was conducted after spread information traditionally, then a post-survey was conducted to spread information after the stimulus variable “Use of E-Marketing”, by web page implementation in a CMS platform. This was done in order to assess the quality of the tourist information is spreading, these data were then used for hypothesis testing, which showed that the use of E-Marketing generates better spread of tourist information of the region of San Martin.en_US
dc.description.abstractDifusión de la información turística de la región San Martín mediante el uso del E-Marketing, estudia el problema de la deficiente difusión de información turística de la región San Martín que los agentes y/u operadores turísticos poseen ante la competencia y el no tener una presencia sólida y confiable en Internet para difundir información actualizada de sus productos, servicios y novedades de la región San Martín. El e-marketing (conjunto de estrategias, técnicas y operaciones que coordinadas a través de Internet, buscan aumentar las ventas de sus productos y servicios) fue usada en la investigación como una herramienta estratégica para mejorar la difusión de la información turística de la región San Martín. La población utilizada fueron los turistas nacionales y extranjeros ubicados en la ciudad de Tarapoto; una parte de estos turistas se tomó como muestra, primero se aplicó una pre encuesta después de difundir la información turística de manera tradicional, luego se realizó una pos encuesta después de difundir la información turística con el variable estímulo “Uso del E-Marketing”, implementando una página web en plataforma CMS. Esto se hizo con el fin de calificar la calidad de información turística que se está difundiendo, estos datos fueron usados posteriormente para la verificación de hipótesis, donde se demostró que el uso del E – Marketing genera una mejor difusión de la información turística de la región San Martín.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectInformación turísticaes_ES
dc.subjectE-Marketinges_ES
dc.subjectOperadores turísticoses_ES
dc.subjectPágina webes_ES
dc.titleMejoramiento de la difusión de la información turística de la región San Martín mediante el uso del e-marketinges_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineIngeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Ingeniería de Sistemas e Informáticaes_PE
thesis.degree.nameIngeniero de Sistemas e informáticaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE
renati.author.dni46261568
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5687-8694es_PE
renati.advisor.dni42561521
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline612437es_PE
renati.jurorGranda Milon, Pamela Magnoliaes_PE
renati.jurorCotrina Linares, Janinaes_PE
renati.jurorParedes Garcia, Gilbertoes_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Br.) Ingeniería de Sistemas e Informática
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITEM@11458-593.pdf2.77 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons