Browsing (Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francés by Issue Date
Now showing items 1-20 of 49
-
Factores psicopedagógicos en deserción estudiantil de la asignatura de francés, del V al IX ciclo de la Escuela Académica Profesional de Idiomas, en la Universidad Nacional de San Martín, 2008-I
(Universidad Nacional de San Martín, 2008)Our aim was to search for the psycho pedagogic reasons why students were abandoning the course of French language, from the fifth to the ninth semester of the Professional School of Languages of the National University of ... -
Material didáctico impreso "MY CLASSROOM" y su influencia en la comprensión de textos escritos en inglés, en el área de idioma extranjero, de los estudiantes del 3° grado de educación secundaria de la l.E. "Santa Rosa" de la ciudad de Tarapoto, en el año 2008
(Universidad Nacional de San Martín, 2008)lt is known that in most of the Educational lnstitutions of San Martin County and Region is exactly the teachers use strange methods and they lack authentic educational material to use far the application of the method in ... -
El Clima familiar y su correlación con el aprendizaje del idioma ingles de los estudiantes del quinto grado de secundaria de la Institución Educativa Ofelia Velásquez del año 2008
(Universidad Nacional de San Martín, 2009)The following research has had the aim to know the correlation between family environment and English language learning among high school students of 5thyear from Ofelia Velasquez High School in Tarapoto city, 2008. Far ... -
Influencia del método GRAMMAR TRANSLATION en el aprendizaje cognitivo del idioma ingles en estudiantes del 3º "C" nivel secundaria, de la I.E. "Tarapoto", en el año 2010
(Universidad Nacional de San Martín, 2010)This research focuses on the study of the influence of the GRAMMAR TRANSLATION method in the cognitive English learning. lt realized a review of the relevant literature for points to research they were cognitive information ... -
Rendimiento académico en el área de inglés en estudiantes del 4° grado de secundaria de las Instituciones Educativas Santa Rosa de la ciudad de Tarapoto y Juan Guerra del distrito del mismo nombre. 2010
(Universidad Nacional de San Martín, 2011)The following study is a descriptive comparative research in education, because it was researched the academic performance in the English Subject in students of 4th grade of Santa Rosa High School from Tarapoto city and ... -
Taller PRACTICE READING y su influencia en la comprensión lectora en los estudiantes de la asignatura de Historia de la Literatura de la lengua inglesa siglo XIX y XX de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto 2012
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)In the learning process, to understand what it is read turns out to be fundamental, because the person tends to learn, in the most cases, through reading; therefore, the conduction of the teaching learning process should ... -
Mejora en la producción oral de los alumnos del nivel básico 05 del idioma Inglés del CPAT El Cultural de la ciudad de Tarapoto a través de la utilización del Método ECRIF en el año 2013
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)This thesis makes the study on improving the oral production of forty-two EFL students of Basic 05 level of The CPAT El Cultural through the application of the ECRIF method that is based on the psychological foundations ... -
Influencia del taller "MEMIPO" en la producción oral del idioma inglés en el tercer grado "B" del nivel secundaria de la l.E. Túpac Amaru – Tarapoto 2011
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The title of this present investigation "INFLUENCE OF THE WORKSHOP "MEMIPO" IN ORAL ENGLISH LANGUAGE PRODUCTION IN THE THIRD GRADE "B" SECONDARY LEVEL l. E. TÚPAC AMARU TARAPOTO 2011 ", the objective was to experience the ... -
Influencia de la estrategia .didáctica "MORE SPEAKING" en el desarrollo de la habilidad oral del idioma inglés en estudiantes del sexto grado "B" nivel primaria de la l.E. 0620 - Aplicación del distrito de Tarapoto - 2011
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The didactic strategy MORE SPEAKING arises as an altemative because of the absence of motivating strategies from teachers, where it is observed that the motivation is untied of the learning activities; according to that ... -
Influencia del cuaderno de trabajo “I love San Martín” en el aprendizaje cognitivo del idioma inglés en las dimensiones: análisis, memoria y síntesis; en alumnos del 5º “g” del nivel secundaria de la Institución Educativa “Ofelia Velásquez”, Tarapoto – 2011
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)El presente trabajo de investigación tiene como tema una propuesta metodológica en la enseñanza del idioma a través del cuaderno de trabajo I love San Martin, el cual cuenta con 8 etapas y novedosas estrategias ... -
Influencia de la estrategia didáctica "Figuricanto" en el desarrollo de la habilidad de Speaking del idioma Inglés en estudiantes del 5to grado "B" nivel primaria de la Institución Educativa José Enrique Celis Bardales, Tarapoto. San Martín-2011.
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The present investigation work entitled: "lnfluence of the didactic strategy Figuricanto in the development of the speaking skill of the English language in students of the srn grade "B" primary level of the School José ... -
La influencia del taller LA MAISON DE LA FRANCE en la producción escrita del idioma francés de los estudiantes de francés II de la Carrera Profesional de Idiomas de la Universidad Nacional de San Martin-Tarapoto, 2010- I
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)This research deals with a methodological proposal in the teaching of the French language through a workshop named LA MAISON DE LA FRANCE, responding to the students • needs that look for acquiring competence in the second ... -
Influencia del taller "ENGLISH ADVENTURE" en el desarrollo de la habilidad del speaking del idioma ingles en los estudiantes del 1° grado "A" del nivel secundaria de la I.E. José María Arguedas - distrito de Cacatachi - 2013
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The present research propose the educational strategy ENGLISH ADVENTURE, that contains a set of interactive oral activities for developing the speaking skill of the English language in the students from 1st grade "A' of ... -
El método cooperativo en el Aprendizaje Cognitivo y Procedimental del idioma inglés de los estudiantes del 3er grado del nivel primario de la Institución Educativa Nº 0005 - Morales - 2011
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The title of the following research Cooperative Method in Cognitive and Procedural Leaming of English Language for Students of the 3th Grade Elementary Level of Educational lnstitution Nº 0005 - from Morales district. To ... -
El Karaoke como recurso didáctico para mejorar la producción oral del idioma Inglés de los estudiantes del V ciclo de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM Tarapoto - 2013
(Universidad Nacional de San Martín, 2013)The present work gives a new alternative in the teaching-learning of the English language with the purpose of improving the oral production of the students of the National University of San Martin - Tarapoto, Professional ... -
Influencia del material didáctico EXPLOSIÓN BOX en la comprensión lectora (niveles: literal, inferencial y crítico) de los estudiantes del 3er grado a nivel secundaria de la I.E. Tarapoto - 2013
(Universidad Nacional de San Martín, 2014)The present research does not try to be a magical formula to salve learning problems that are presented in the classroom or to rule out other teaching strategies, but it is a novel and practical option to develop topics ... -
Efecto del taller "DON'T PUT STUDENTS ON THE FEAR" basado en el método cooperativo para el desarrollo de la producción oral del idioma inglés en los estudiantes del 5to "A" y "C" del nivel secundario de la I.E. Nº 0004 - "Túpac Amaru
(Universidad Nacional de San Martín, 2014)In the learning process, production in a second language is essential, because it demonstrates and highlights the level of oral production in most students in the English language. Learning should empower you to produce ... -
Influencia del programa "WORDS BY SONGS" en el incremento del vocabulario del idioma inglés en estudiantes del 4to grado "A" y "B" del nivel primaria de la l.E. "Miguel Chuquisengo Ramírez" Tarapoto - 2014
(Universidad Nacional de San Martín, 2015)The following research deals with a methodological proposal in the teaching of vocabulary through the use of songs in English from the view of the musical expression and the English language. This research has an ... -
Influencia del taller "LEARNING BY ACTING" en la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° "a" del nivel primario de la l.E.P. San Lucas, Tarapoto - 2014
(Universidad Nacional de San Martín, 2015)The present work of research carne out of the need for improving the oral production of the English language of the students of the 5° grade "A" of the primary level of the P.E.I San Lucas-Tarapoto 2014, since we observed ... -
La técnica LINGUISTIC MIMICRY y su influencia en la producción oral del idioma inglés, componente: ritmo, entonación y stress en los estudiantes del curso de fonética del VI ciclo de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM-2013
(Universidad Nacional de San Martín, 2015)This research work was carried out in the UNSM-T Professional Academic Language School in 2013 in which the VI cycle phonetics course students participated. Thus, the purpose of this investigation was to determine the ...