Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/2107
Title: Influencia del taller "LEARNING BY ACTING" en la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° "a" del nivel primario de la l.E.P. San Lucas, Tarapoto - 2014
Authors: Egusquiza Pezo, Juan Cavero
Slater Ipushima, Josue
Ventura Lopez, Elias
Keywords: Aprendizaje
Producción oral
Issue Date: 2015
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Slater-Ipushima, J. & Ventura-Lopez, E. (2013). Influencia del taller "LEARNING BY ACTING" en la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° "a" del nivel primario de la l.E.P. San Lucas, Tarapoto - 2014. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros, Especialidad Inglés – Francés. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú
Abstract: The present work of research carne out of the need for improving the oral production of the English language of the students of the 5° grade "A" of the primary level of the P.E.I San Lucas-Tarapoto 2014, since we observed deficiency upon the students to express orally in the English Language. The research had as a main objective to develop the oral production of the English Language by means of the methodological proposition "LEARNING BY ACTING" which used as a main strategy the THEATER as a didactic resource, which took place in eight workshops. Our research was based upon a constructivist approach, which manifested itself the existence and enduring of the active processes in the construction of new insights. The workshop "LEARNING BY ACTING" was specifically designed with the purpose of improving the oral production of the students of the 5° grade "A" of the primary level of the P.E.I San Lucas- Tarapoto 2014, this workshop had three stages which were: WARMING-UP, INTERACTING ANO PERFORMANCE and therefore the THEATER was used achieving that the student would keep their attention all the time. At the end of the 8 workshops, significance was observed regarding the improvement of the oral production of the students, since they showed to be able to express their ideas and emotions according to the different topics given; then the computing tab of data was done, the description and the respective analysis. We compared the obtained data before and after of the application and the result of grades of the 8 workshops. We evaluated four components in the oral production: fluency, coherence, cohesion and intonation. The results showed that the methodological proposition "LEARNING BY ACTING" affected meaningfully upon the development of the oral production. This achievement was due to the methodology designed under coordination towards the teaching-learning of the second language.
El presente trabajo de investigación surgió de la necesidad de mejorar la producción oral del idioma inglés de los estudiantes del 5° grado "A" del nivel primario de la 1.E.P San Lucas-Tarapoto 2014, ya que observamos deficiencia en los estudiantes para expresarse oralmente en el idioma Inglés. La investigación tuvo como objetivo principal desarrollar la producción oral del idioma inglés a través de la propuesta metodológica "LEARNING BY ACTING" que usó como estrategia principal el TEATRO como recurso didáctico, la cual se llevó a cabo en ocho talleres. Nuestra investigación estuvo basada en un enfoque constructivista, el mismo que manifestó la existencia y prevalencia de procesos activos en la construcción de nuevos conocimientos. El taller "LEARNING BY ACTING" fue diseñado específicamente con la finalidad de mejorar la producción oral de los estudiantes del 5° grado "A" del nivel primario de la l.E.P San Lucas-Tarapoto 2014, este taller tuvo 3 etapas los cuales fueron: WARMING-UP, INTERACTING Y PERFORMANCE y por ende se usó el TEATRO logrando que los estudiantes mantuvieran su atención en todo momento. Al finalizar los 8 talleres se observó significancia con respecto al mejoramiento de la producción oral de los estudiantes, ya que ellos mostraron ser capaces de expresar sus ideas y emociones de acuerdo a los diferentes temas dados; luego se realizó la tabulación de datos, la descripción y el análisis correspondiente, comparamos los datos obtenidos antes y después de la aplicación y el consolidado de notas de los 8 talleres;. Evaluamos cuatro componentes en la producción oral: fluidez, coherencia, cohesión y entonación. Los resultados mostraron que la propuesta metodológica "LEARNING BY ACTING" influyó significativamente en el desarrollo de la producción oral. Este logro fue debido a la metodología diseñada coordinadamente para la enseñanza-aprendizaje del segundo idioma.
URI: http://hdl.handle.net/11458/2107
Appears in Collections:(Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Francés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
00-2-04571.pdf3.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons