Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/413
Title: Alternativa didáctica talleres ambientales y su influencia en la conducta ecológica en niños y niñas de educación primaria de la I.E 00537 Matilde del Águila
Authors: Flores Cruz, Carlos Alberto
Cabrera Arista, David
Del Aguila Chavez, Percy
Keywords: Alternativa
Didáctica
Talleres
niñas
Issue Date: 2010
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Cabrera-Arista, D. & Del Aguila-Chavez, P. (2010). Alternativa didáctica talleres ambientales y su influencia en la conducta ecológica en niños y niñas de educación primaria de la I.E 00537 Matilde del Águila. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.
Abstract: the present work of investigation raises the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTORIES" in order to obtain a change of significant conduct in the students of primary education in the group of students of the sixth "B" in the Curricular area of Science Technology and Atmosphere of the l. E. Matilde Of the Eagle Velasquez of the city of La Rioja in 2009. The hypothesis that is formulated is: lf it influences of significant way in the development of an environmental conduct in the group of students of the sixth "B" who worked with the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTOR/ES" with respect to the group of students of the síxth "C" in whích not she applíed this alternative to him. The study population was confirmed by 44 students of the sixth degree. The sample selected for the study was of 21 students, assigned of no probabilistic way, being the totality of students of section "C" (Group control) and section "B" (experimental Group). In conclusion the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTORIES" has significantly improved (as much statistical as pedagogically and didactically) the environmental conservacionista conduct in the students.
El presente trabajo de investigación plantea la alternativa didáctica TALLERES AMBIENTALES con la finalidad de lograr un cambio de conducta significativa en los estudiantes de educación primaria en el grupo de estudiantes del sexto "B" en el área Curricular de Ciencia Tecnología y Ambiente de la l. E. Matilde Del Águila Velásquez de la ciudad de Rioja en el año 2009 La hipótesis que se formula es: Si influye de manera significativa en el desarrollo de una conducta ambiental en el grupo de estudiantes del sexto "B" que trabajaron con la alternativa didáctica ''TALLERES AMBIENTALES" con respecto al grupo de estudiantes del sexto "C" en la cual no se le aplicó dicha alternativa. La población de estudio estuvo conformada por 44 estudiantes del sexto grado. La muestra seleccionada para el estudio fue de 21 estudiantes, asignados de manera no probabilística, siendo la totalidad de estudiantes de la sección "C" (Grupo control) y la sección "B" (Grupo experimental). En conclusión la alternativa didáctica "TALLERES AMBIENTALES" ha mejorado significativamente (tanto estadística como pedagógica y didácticamente) la conducta conservacionista medioambiental en los estudiantes.
URI: http://hdl.handle.net/11458/413
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEDHU_15.pdf4.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons