Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorFernández Saavedra, José Aníbal
dc.contributor.authorGuerrero Calderon, Ela
dc.date.accessioned2016-11-02T19:08:57Z
dc.date.available2016-11-02T19:08:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/419
dc.description.abstractThe denominated investigation application of the didactic technique the Fantastic Binomial to improve the text production (stories) in the students of the fourth degree of primary education in the communication area in the educative lnstitution experimental "Jase Carlos Maria'tegui" of the province of La Rioja, _arose because it was observed that at the moment the educational ones do not use suitab/e techniques that allow to the development of the imagination and creativity of the students, and therefore that helps in the improvement in the text production (stories); they either do not use the suitable procedures that allow that the student manages to produce his own text (story) with coherence and cohesion. In this sense, the present investigation had like objective to apply to the didactic technique the "Fantastic Binomial", to improve the text production (stories) in the students of fourth degree of the primary level in the communication area, based on the theories of the significant learning, cultural and mental partner; also, on the basis of the studies that they precede to the present, the hypothesis assuming that with the systematization and application of the presented/displayed propasa! was formulated the story production will improve significantly. As far as the methodologic part, the investigation followed an pre experimental design with a sample of 15 students to those who test at the beginning of the investigation was administered to them pre and post test after applying eight sessions of learning on the basis of the propase didactic technique. With respect to the results, the contrast of the hypothesis was realized with a level of confidence of 99% by means of test t of student for the twin difference, accepting the investigation hypothesis, which means that the systematization application of the didactic technique the "Fantastic Binomial", has significantly improved the text production (stories) in the students of the fourth degree of primary education of the educative institution experimental "Jase Carlos Maria'tegui" of the province of La Rioja.en_US
dc.description.abstractLa investigación denominada aplicación de la técnica didáctica el "Binomio Fantástico" para mejorar la producción de textos (cuentos) en los alumnos del cu~rto grado de educación primaria en el área de comunicación en la Institución educativa experimental "José Carlos Mariátegui'.' de la provincia de Rioja, surgió debido a que s'e observó que actualmente los docentes no utilizan técnicas adecuadas que permitan el desarrollo de la imaginación y creatividad de los alumnos, y por ende que ayuden en la mejora en la producción de textos (cuentos); tampoco utilizan los procedimientos adecuados que permitan que el alumno logre producir su propio texto (cuento) cori coherencia y cohesión. En este sentido, la presente investigación tuvo como .objetivo aplicar la técnica didáctica el "Binomio Fantastico",· para mejorar la producción de textos (cuentos) en los alumnos de cuarto grado del nivel primaria en el área de comunicación, fundamentado en las teorías del aprendizaje significativo, socio cultural y cognitivo; asimismo, en base a los estudios que anteceden a la presente, se formuló la hipótesis asumiendo que con la sistematización y aplicación de la propuesta presentada se mejorará significativamente la producción de cuentos. En cuanto a la parte metodológica, la investigación siguió un diseño pre experimental con una muestra de 15 alumnos a quienes se les administró un pre test al inicio de la investigación y un post test después de aplicar ocho sesiones de aprendizaje en base a la técnica didáctica propuesta. Respecto a los resultados, la contrastación de la hipótesis se realizó con un nivel de confianza del 99% mediante la prueba t de student para la diferencia pareada, aceptando la hipótesis de investigación, lo cual significa que la sistematización y aplicación de la técnica didáctica el "Binomio Fantástico", ha mejorado significativamente la producción de textos (cuentos) en los alumnos del cuarto grado de educación primaria de la institución educativa experimental "José Carlos Mariátegui" de la provincia de Rioja.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectAplicaciónes_PE
dc.subjecttécnicaes_PE
dc.subjectdidácticaes_PE
dc.subjectBinomioes_PE
dc.subjectfantásticoes_PE
dc.subjectparaes_PE
dc.subjectmejorares_PE
dc.subjectproducciónes_PE
dc.subjecttextoses_PE
dc.subject(cuentos)es_PE
dc.subjectalumnoses_PE
dc.subjecttoes_PE
dc.subjectgradoes_PE
dc.subjectprimariaes_PE
dc.subjectáreaes_PE
dc.subjectcomunicaciónes_PE
dc.subjectJosées_PE
dc.subjectCares_PE
dc.subjectMariáteguies_PE
dc.titleAplicación de la técnica didáctica el “Binomio fantástico” para mejorar la producción de textos (cuentos) en los alumnos del 4to grado de primaria en el área de comunicación en la I.E José Carlos Mariáteguies_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: