Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorQuispe Alvitres, Denny
dc.contributor.authorRuiz Cardozo, Rocio Madany
dc.date.accessioned2016-11-02T19:08:57Z
dc.date.available2016-11-02T19:08:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/420
dc.description.abstractThe research aims to determine the incidence of Teaching Strategy "1 understand my text" will improve reading comprehension levels of third grade students of School "José Carlos Mariátegui" Rupacucha sector of the province of Rioja, in the year 2011. The study is important because it helped to show that the teaching strategy "1 understand my text" has affected the reading comprehension levels. The central objective of the research was to demonstrate the influence of the teaching strategy "1 understand my text" in reading comprehension levels of third grade students of School "José Carlos Mariátegui" Rupacucha sector Rioja Province in the year 2011, and the specific objectives were to analyze the reading comprehension levels of third grade students of School "José Carlos Mariátegui" Rupacucha sector, applying the teaching strategy "1 understand my text" in reading comprehension levels of third grade students of School "José Carlos Mariátegui" Rupacucha sector, analyze the influence of the teaching strategy "1 understand my text" in reading comprehension levels of third grade students of School "Jase Carlos Maridtegui "Rupacucha sector. Reading comprehension levels is supported by Mary E. Camba, (2006) and Helver Guivar, Rosario Arriola and Miguel Urbiola (2011 ), the first author develops the literal, inferential, critica!, and second, addressing the level of appreciation and creative teaching strategy and "understand my text "is founded by lselda Elizondo (2000), Helver Guivar, Rosario Arriola and Miguel Urbiola (2011 ), who manage to make viable the strategy in its early stages and processes. The theoretical support referred to above, we propase the following hypothesis: The teaching strategy "1 understand my text" significantly improve reading comprehension levels of third grade students of School "José Carlos Mariátegui" Rupacucha sector Rioja Province, in 2011. Methodologically, the research design was pre-experimental, with a sample of 18 third graders (section only) primary education school "José Carlos Mariátegui" Rupacucha Sector Rioja city, in 2011. The results of the statistical analysis it was found that the hypothesis is accepted or research center obtained from .the probability table of t-distribution with a confidence level of 95%, and the calculated te = -12,39 and tabulated value of t1 = -1,74 verifying that the calculated value is less than the tabular value left, which · allows the null hypothesis to fall within the rejection region, accepting the research hypothesis, whereupon the application of the teaching strategy "1 understand my text "significantly improved reading comprehension levels of students in the third grade.en_US
dc.description.abstractLa investigación tiene el propósito de determinar la incidencia de la Estrategia Didáctica "Comprendo mi texto" mejorará los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa "José Carlos Mariátegui" del sector Rupacucha de la provincia de Rioja, en el año 2011. El estudio es importante porque permitió demostrar que la estrategia didáctica "Comprendo mi texto" ha incidido en los niveles de comprensión lectora. El objetivo central de la investigación fue demostrar la influencia de la estrategia didáctica "Comprendo mi Texto" en los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa "José Carlos Mariátegui" del sector Rupacucha de la provincia de Rioja, en el año 2011; y los objetivos específicos fueron: analizar los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa "José Carlos Mariátegui" del sector Rupacucha, aplicar la estrategia didáctica "Comprendo mi Texto" en los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del sector Rupacucha, analizar la influencia de la estrategia didác~ica "Comprendo mi Texto" en los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa "José Carlos Mariátegui" del sector Rupacucha. Los niveles de comprensión lectora está sustentada en María E. Camba (2006) y Helver Guívar, Rosario Arriola y Miguel Urbiola (2011 ), la primera autora desarrolla el nivel literal, inferencia! y crítico; y los segundos, abordan el nivel apreciativo y creativo; y la estrategia didáctica "comprendo mi texto" está fundamentado por lselda Elizondo (2000), Helver Guívar, Rosario Arriola y Miguel Urbiola (2011 ), que logran dar viabilidad a la estrategia en sus fases y procesos. El soporte teórico referido anteriormente, nos planteamos la siguiente hipótesis: La estrategia didáctica "Comprendo mi texto" mejorará significativamente los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado de la Institución Educativa José Carlos Mariátegui del sector Rupacucha de la provincia de Rioja, en el año 2011 Metodológicamente, el diseño de investigación fue pre-experimental, con una muestra de 18 estudiantes del tercer grado (sección única) de educación primaria de la institución educativa "José Carlos Mariátegui" del Sector Rupacucha de la ciudad de Rioja, en el año 2011. Los resultados del proceso de análisis estadístico se obtuvo que se acepta la hipótesis central o de investigación obtenido de la tabla de probabilidad de la distribución t de Student, con un nivel de confianza del 95%, y en el valor calculado de te = -12,39 y un valor tabular de t, = -1,74, verificando que el valor calculado es menor que el valor tabular izquierdo, el cual permite que la hipótesis nula se ubique dentro de la región de rechazo, aceptando la hipótesis de investigación; con ello, la aplicación de la estrategia didáctica "Comprendo mi texto" ha mejorado significativamente los niveles de comprensión lectora de los alumnos del tercer grado.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectInfluenciaes_PE
dc.subjectestrategiaes_PE
dc.subjectdidácticaes_PE
dc.subjectComprendoes_PE
dc.subjectmies_PE
dc.subjecttextoes_PE
dc.subjectparaes_PE
dc.subjectmejorares_PE
dc.subjectniveleses_PE
dc.subjectcomprensiónes_PE
dc.subjectlectoraes_PE
dc.subjectalumnoses_PE
dc.subjectgradoes_PE
dc.subjectJosées_PE
dc.subjectCares_PE
dc.subjectMariáteguies_PE
dc.titleInfluencia de la estrategia didáctica “Comprendo mi texto” para mejorar los niveles de comprensión lectora de los alumnos del 3er grado de la I.E José Carlos Mariáteguies_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: