Show simple item record

dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorAgip Pérez, Madali
dc.contributor.authorCueva Arirama, Diana Lucy
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:13Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_74
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/468
dc.description.abstractWriting's dominion is enough itself writing and once what writes to each other was reflected on;because,he permits this expressing by means of the in k and the paper yo u dream them up of the thought. In this sense,show it(subj) investigation intended to for the sake of experiencing the effects the didactic strategy PRODUTEX once was based in the composition models written to increase the production leve! of descriptive texts in the communication area in the primary school students third-degree of the lnstitution Educative Experimental " the sector's José Carlos MariáteguiRupacucha, Rioja's district. Once lnvestigation Was said it carne under a system taking as person giving a reference theoretic contributions,background of existent investigations and the composition models referidos for CASSANY: 1 model of the stages, 1 model of the word-processors, 1 model of the academic abilities and the cognitive model. Based in the mentioned models,the fact-finding hypothesis in the terms was formulated following:lf he becomes elaborate and experience didactic strategy PRODUTEX once was based in the composition models written, then will increase the production level of descriptive texts in Communication's area in the primary school students third-degree of the sector's lnstitution Educative. Experimental José Carlos Mariátegui Rupacucha, Rioja's district. The sign once was selected in order to the study was shaped for the lnstitution Educativa Experimental José Carlos Mariátegui FEH'S fourteen students of the primary school third degree - R - sector Rupacucha, Rioja's district. To the mentioned sign administrated him a pre test to evaluate the production level of descriptive texts that were possessing befare the didactic strategy's application PRODUTEX,straightaway the strategy's eight sessions proposed developed themselves. Once this period was culminated,it was administrated the behind test to determine the manufactured effects for the strategy. Once obtenidos the data of the pre and after test, he ca me from to the analysis and respective interpretation the same things,getting confirmed PRODUTEX has increased significantly than the didactic strategy's application the production level of descriptive texts in the communication area in the primary school students thirddegree of 9,21's average obtained in the pre test to 13,93's average in need in the behind test just as it is demonstrated with the hypothesis test.en_US
dc.description.abstractEl dominio de la escritura se alcanza escribiendo y reflexionado sobre lo que se escribe; pues, esto permite expresar por medio de la tinta y el papel las ideas del pensamiento. En este sentido, la presente investigación se propuso con el objetivo de experimentar los efectos de la estrategia didáctica "PRODUTEX" basada en los modelos de composición escrita para acrecentar el nivel de producción de textos descriptivos en el área de comunicación en los estudiantes de tercer grado de primaria de la Institución Educativa Experimental "José Carlos Mariátegui del sector Rupacucha, distrito de Rioja. Dicha investigación se sistematizó tomando como referencia aportes teóricos, antecedentes de investigaciones existentes y los modelos de composición referidos por CASSANY: modelo de las etapas, modelo del procesador de textos, modelo de las habilidades académicas y el modelo cognitivo. Basados en los modelos mencionados, se formuló la hipótesis de investigación en los términos siguientes: Si se experimenta la estrategia didáctica "PRODUTEX" basada en los modelos de composición escrita, entonces se acrecentará el nivel de producción de textos descriptivos en el área de Comunicación en los estudiantes de tercer grado de primaria de la Institución Educativa Experimental José Carlos Mariátegui del sector Rupacucha, distrito de Rioja. La muestra seleccionada para el estudio estuvo conformada por los catorce estudiantes del tercer grado de primaria de la Institución Educativa Experimental José Carlos Mariátegui FEH-R- sector Rupacucha, distrito de Rioja. A la mencionada muestra se le administró un pre test para evaluar el nivel de producción de textos descriptivos que poseían antes de la aplicación de la estrategia didáctica "PRODUTEX", seguidamente se desarrollaron las ocho sesiones de la estrategia propuesta. Culminado este periodo, se administró el pos test para determinar los efectos producidos por la estrategia. Una vez obtenidos los datos del pre y post test, se procedió al análisis e interpretación respectiva de los mismos, quedando demostrado que la aplicación de la estrategia didáctica "PRODUTEX" ha elevado significativamente el nivel de producción de textos descriptivos en el área de comunicación en los estudiantes de tercer grado de primaria de un promedio de 9,21 obtenido en el pre test a un promedio de 13,93 alcanzado en el pos test tal como se demuestra con la prueba de hipótesis.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectEstrategiaes_PE
dc.subjectdidácticaes_PE
dc.subjectProdutexes_PE
dc.subjectbasadaes_PE
dc.subjectmodees_PE
dc.subjectcomposiciónes_PE
dc.subjectescritaes_PE
dc.subjectparaes_PE
dc.subjectacrecentares_PE
dc.subjectproducciónes_PE
dc.subjecttextoses_PE
dc.subjectdescriptivoses_PE
dc.subjectáreaes_PE
dc.subjectcomunicaciónes_PE
dc.subjectestudianteses_PE
dc.subjectgradoes_PE
dc.subjectprimariaes_PE
dc.subjectJosées_PE
dc.subjectCares_PE
dc.subjectMariáteguies_PE
dc.titleEstrategia didáctica “Produtex” basada en los modelos de composición escrita para acrecentar la producción de textos descriptivos en el área de comunicación en los estudiantes de 3er grado de primaria de la I.E José Carlos Mariáteguies_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: