Show simple item record

dc.contributor.advisorVargas Saldaña, Germán
dc.contributor.authorPérez Tarrillo, Wilson
dc.contributor.authorRoque Grandez, Melissa Yuliana
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:16Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationApaes_PE
dc.identifier.otherTEDHU_83
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/478
dc.description.abstractThe present study has for aim determine the existing influence between the system evaluation national of Basic Regular Education with the evaluation of the learning in the student's of secondary education of the Educational lnstitution " Saint Toribio" in the District of Rioja. Fromthe study"ex posttransverse fact - correlational ", and thedegree ofrelationshipbetweenvariables, we usedtheoretical methodsofinduction, analysis, synthesis, and methods of empirical and statistical me a surement, and a survey to establish individual the level of perception of teachers and students of School" Santo Toribio" in 04 specialty teachers for Science Technology and Environment, applying a testof 27questions, and 60 thirdgrad estudent's of secondary level, corresponding to VIIC y cleof Basic Education, with the implementation of a survey of1 Oitems The statistical test, it was found that relation does not exist between the System EBR's Evaluativo and the level of evaluation of the learning in the student's of the Cycle VIl (3er degree) of Secondary Educational in the Area of Science Technology and Environment; a value being obtained calculated of Zc = 3,02 majar that the value to tabulate of za = ±1,96, product of the low knowledge that the teachers have brings over of the levels of the Evaluation of the Learning.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio tiene por objetivo determinar la influencia existente entre el sistema evaluativo nacional de Educación Básica Regular con la eva1uac1ón del aprendizaje en los estudiantes de educación secundaria de la Institución Educativa "Santo T oribio" en el Distrito de Rioja. A partir del estudio "ex post tacto transversal - correlaciona/", y el grado de relación entre las variables, se utilizaron los métodos teóricos de inducción, análisis, síntesis, así como los métodos de medición empíricos y estadísticos, y una encuesta individual para establecer el nivel de percepción a docentes y estudiantes, de la Institución Educativa "Santo Toribio", en 04 docentes de la especialidad de Ciencia Tecnología y Ambiente, aplicando un test de 27 preguntas; y a 60 estudiantes del Tercer grado del nivel secundaria, correspondiente al VIl Ciclo de Educación Básica Regular, con la aplicación de una encuesta de 1 O ítems. Con la prueba estadística, se estableció que no existe relación entre el Sistema Evaluativo de EBR y el nivel de evaluación del aprendizaje en los estudiantes del VIl Ciclo (3er grado) de Educación Secundaria en el Área de Ciencia Tecnología y Ambiente; obteniéndose un valor calculado de Zc = 3,02 mayor que el valor tabular de za = ±1,96, producto del bajo conocimiento que tienen los docentes acerca de los niveles de la Evaluación del Aprendizaje.es_PE
dc.description.uriTesises_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad Nacional de San Martínes_PE
dc.sourceRepositorio de Tesis – UNSMes_PE
dc.subjectSistemaes_PE
dc.subjectevaluativoes_PE
dc.subjectnacionales_PE
dc.subjecteducaciónes_PE
dc.subjectbásicaes_PE
dc.subjectregulares_PE
dc.subjectinfluenciaes_PE
dc.subjectevaluaciónes_PE
dc.subjectaprendizajees_PE
dc.subjectestudianteses_PE
dc.subjectVIIes_PE
dc.subjectcicáreaes_PE
dc.subjectcienciaes_PE
dc.subjecttecnologíaes_PE
dc.subjectambientees_PE
dc.subjectSantoes_PE
dc.subjectToribioes_PE
dc.titleSistema evaluativo nacional de la educación básica regular y su influencia en la evaluación del aprendizaje en los estudiantes del VII ciclo del área ciencia tecnología y ambiente en la I.E Santo Toribioes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineEducaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Secundaria con mención en Ciencias Naturales y Ecologiaes_PE
thesis.degree.programTítulo Profesionales_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess

Indexado por: