Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11458/2099
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Navarro Macedo, Ronald | |
dc.contributor.author | Hervias Coba, Ana Vanesa | |
dc.contributor.author | Ruiz Del Aguila, Norma | |
dc.date.accessioned | 2017-06-06T15:19:44Z | |
dc.date.available | 2017-06-06T15:19:44Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Hervias-Coba, A. V. & Ruiz-Del-Aguila, N. (2012). Influencia del taller SUMAKLANGUAGE en el aprendizaje cognitivo dimensiones: análisis, síntesis y memoria del idioma Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM-2012. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros, Especialidad Inglés – Alemán. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú | es_PE |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11458/2099 | |
dc.description.abstract | The title of the following investigation is a influence of the workshop SUMAKLANGUAGE which concerns cognitive learning in areas of; Synthesis, Memory and Analysis dimensions, of the language Awajún in the students at the Academic Professional School of Languages of the NUSM-2012. The overall goal of this research was: Meet the grammatical structure of the Awajún language by applying many language techniques. And the specific objectives were: to demonstrates experimentally the students of the Academic Professional School of Language can analyze, synthesize and memorizing the grammar structures of Awajún language, test the effectiveness of the workshop SUMAKLANGUAGE and analyze the influence of the workshop on cognitive learning SUMAKLANGUAGE dimensions Analysis, synthesis and memory of the Awajún language of students at the Academic Professional School of Language of NUSM-2012. The experiment has the following hypothesis ( Hi): The SUMAKLANGUAGE workshop significantly influences on the cognitive learning dimensions of analysis, synthesis and memory of the Awajún language in Students of the Academic Professional School of Languages. To provide a compare and contrast with the hypothesis, research was developed and applied, in the form of an experimental Pre- Test and Post- Test with the subject group of 28 students at the Academic Professional School of languages of the UNSM-2012. The rnethodological structure of the SUMAKLANGUAGE workshop consisted of three stages: Energize, Training and Produce which can be observed in each of the eight topics developed in the investigation. The workshop content was selected according to the interests. The analyze and interpretation of the results of the experimentation of the SUMAKLANGUAGE workshop permitted the establishment of the following statements: the SUMAKLANGUAGE program significantly influenced the cognitive learning in its dimensions of analysis, synthesis and memory in the students at the Academic Professional School of Language of the NUSM-2012. | en_US |
dc.description.abstract | El título de la siguiente investigación es influencia del taller Sumaklanguage en el aprendizaje cognitivo, dimensiones: Análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM -2012. La presente investigación se planteó el siguiente objetivo general: conocer la estructura gramatical de la lengua Awajún mediante aplicación de distintas técnicas lingüísticas. Y los siguientes objetivos específicos: demostrar experimentalmente que los estudiantes de la escuela académico Profesional de Idiomas pueden analizar, sintetizar y memorizar las estructuras gramaticales de la lengua Awajún, probar la eficacia del taller Sumaklanguage y analizar loa influencia del taller Sumaklanguage en el aprendizaje cognitivo, dimensiones: análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en los Estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas. Se planteó la siguiente Hipótesis (H¡) el taller Sumaklanguage influye significativamente en el aprendizaje cognitivo dimensiones análisis, síntesis y memoria de la lengua Awajún en lo Estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM -.2012. Para contrastar la hipótesis se procedió a desarrollar una investigación de tipo experimental, nivel cuasi-experimental, de PRE - TEES y POST- TEST con un grupo experimental. La muestra estuvo constituida por 28 estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas. La estructura metodológica del taller Sumaklanguage consto de 3 etapas dinamiza, entrenar, y producir las cuales se pueden observar en cada uno de los ocho tópicos desarrollados en la investigación. El contenido del taller fue seleccionado teniendo en cuenta la temática de uso cotidiano por el estudiante. El análisis y la interpretación de los resultados permitieron establecer que el taller Sumaklanguage influyo significativamente en el aprendizaje cognitivo dimensiones análisis síntesis y memoria de la lengua Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | es_PE |
dc.source | Repositorio - UNSM | es_PE |
dc.subject | Producción oral | es_PE |
dc.subject | Proceso enseñanza aprendizaje | es_PE |
dc.title | Influencia del taller SUMAKLANGUAGE en el aprendizaje cognitivo dimensiones: análisis, síntesis y memoria del idioma Awajún en los estudiantes de la Escuela Académico Profesional de Idiomas de la UNSM-2012 | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |
thesis.degree.discipline | Educación de Idiomas Extranjeros: Inglés - Alemán | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidades | es_PE |
thesis.degree.name | Licenciado en Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán | es_PE |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_PE |
dc.publisher.country | PE | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.02.02 | es_PE |
renati.author.dni | 45564730 | es_PE |
renati.author.dni | 46193909 | es_PE |
renati.advisor.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4998-574X | es_PE |
renati.advisor.dni | 01131206 | es_PE |
renati.type | https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis | es_PE |
renati.level | https://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesional | es_PE |
renati.discipline | 199307 | es_PE |
renati.juror | Castañeda Almeri, Yolanda | es_PE |
renati.juror | Rodriguez Gonzalez, Carola Velia | es_PE |
renati.juror | Espinoza Aguilar, Carlo | es_PE |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | es | - |
item.openairetype | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | - |
Appears in Collections: | (Lic.) Educación con mención en Idiomas Extranjeros con especialidad en Inglés - Alemán |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
00-2-03922.pdf | 5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License