Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/413
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFlores Cruz, Carlos Alberto
dc.contributor.authorCabrera Arista, David
dc.contributor.authorDel Aguila Chavez, Percy
dc.date.accessioned2016-11-02T19:08:55Z
dc.date.available2016-11-02T19:08:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationCabrera-Arista, D. & Del Aguila-Chavez, P. (2010). Alternativa didáctica talleres ambientales y su influencia en la conducta ecológica en niños y niñas de educación primaria de la I.E 00537 Matilde del Águila. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/413
dc.description.abstractthe present work of investigation raises the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTORIES" in order to obtain a change of significant conduct in the students of primary education in the group of students of the sixth "B" in the Curricular area of Science Technology and Atmosphere of the l. E. Matilde Of the Eagle Velasquez of the city of La Rioja in 2009. The hypothesis that is formulated is: lf it influences of significant way in the development of an environmental conduct in the group of students of the sixth "B" who worked with the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTOR/ES" with respect to the group of students of the síxth "C" in whích not she applíed this alternative to him. The study population was confirmed by 44 students of the sixth degree. The sample selected for the study was of 21 students, assigned of no probabilistic way, being the totality of students of section "C" (Group control) and section "B" (experimental Group). In conclusion the didactic alternative "ENVIRONMENTAL FACTORIES" has significantly improved (as much statistical as pedagogically and didactically) the environmental conservacionista conduct in the students.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación plantea la alternativa didáctica TALLERES AMBIENTALES con la finalidad de lograr un cambio de conducta significativa en los estudiantes de educación primaria en el grupo de estudiantes del sexto "B" en el área Curricular de Ciencia Tecnología y Ambiente de la l. E. Matilde Del Águila Velásquez de la ciudad de Rioja en el año 2009 La hipótesis que se formula es: Si influye de manera significativa en el desarrollo de una conducta ambiental en el grupo de estudiantes del sexto "B" que trabajaron con la alternativa didáctica ''TALLERES AMBIENTALES" con respecto al grupo de estudiantes del sexto "C" en la cual no se le aplicó dicha alternativa. La población de estudio estuvo conformada por 44 estudiantes del sexto grado. La muestra seleccionada para el estudio fue de 21 estudiantes, asignados de manera no probabilística, siendo la totalidad de estudiantes de la sección "C" (Grupo control) y la sección "B" (Grupo experimental). En conclusión la alternativa didáctica "TALLERES AMBIENTALES" ha mejorado significativamente (tanto estadística como pedagógica y didácticamente) la conducta conservacionista medioambiental en los estudiantes.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectAlternativaes_PE
dc.subjectDidácticaes_PE
dc.subjectTallereses_PE
dc.subjectniñases_PE
dc.titleAlternativa didáctica talleres ambientales y su influencia en la conducta ecológica en niños y niñas de educación primaria de la I.E 00537 Matilde del Águilaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.05.01es_PE
renati.author.dni44533873es_PE
renati.author.dni44604050es_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0321-4349es_PE
renati.advisor.dni16804870es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline199307es_PE
renati.jurorlgarza Campos, Elizabethes_PE
renati.jurorSalvador Rosado, Carmelaes_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEDHU_15.pdf4.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons