Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/458
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaavedra Hoyos, Fausto
dc.contributor.authorVillanueva Diaz, Deysi Miriam
dc.contributor.authorCardenas Panduro, Yudith Elena
dc.date.accessioned2016-11-02T19:10:09Z
dc.date.available2016-11-02T19:10:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationVillanueva-Díaz, D. M. & Cardenas-Panduro, Y. E.(2011). Clima social en la familia y su relación con la inteligencia emocional de los estudiantes del 6to grado de primaria de la I.E N°00536 Manuel Segundo del Águila. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.es_PE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11458/458
dc.description.abstractThe present experimental work was realized to determine the relation of the social climate in the family with the emotional intelligence of the students of the sixth degree of Primary Education of the Educational lnstitution N ° 00536 11 Manuel Segundo of the Eagle Velazques 11 of the district of Rioja in the year 201 O. The investigation of substantive, of the descriptiva level, of design transaccional correlaciona!, was developed by a sample of 138 students, who developed the scale of social climate in the family and the inventory of emotional intelligence. The gathered information was processed by means of the distribution of frequencies and the coefficient of Pearson's correlation, for the test of hypothesis, the coefftcient of Perason's correlation, Student was processed and analyzed by means of her t. The results confirm the hypothesis of investigation, the social climate in the family relates significantly to the emotional intelligence of the students of the sixth degree of Primary Education of the Educational lnstitution N o 00536 11 Manuel Segundo of the Eagle Velazques " of the district of Rioja in the year 201 O, obtaining, tc=6,05, major to t tabulated, tt=1 ,65, with 5 % of the leve! of significancia and n - 2 degrees of freedom.en_US
dc.description.abstractEl presente trabajo experimental se realizó para determinar la relación del clima social en la familia con la inteligencia emocional de los estudiantes del sexto grado de Educación Primaria de la Institución Educativa N° 00536 "Manuel Segundo del Águila Velásquez" del distrito de Rioja en el año 201 O. La investigación de sustantiva, del nivel descriptivo, de diseño transeccional correlacional, fue desarrollada con una muestra de 138 estudiantes, quienes desarrollaron la escala de clima social en la familia y el inventario de inteligencia emocional. Los datos recolectados fueron procesados mediante la distribución de frecuencias y el coeficiente de correlación de Pearson, para la prueba de hipótesis, el coeficiente de correlación de Perason, fue procesado y analizado mediante la t Student. Los resultados confirman la hipótesis de investigación, el clima social en la familia se relaciona significativamente con la inteligencia emocional de los estudiantes del sexto grado de Educación Primaria de la Institución Educativa N° 00536 "Manuel Segundo del Águila Velásquez" del distrito de Rioja en el año 2010, obteniendo, tc=6,05, mayor a t tabulada, tt=1,65, con 5% del nivel de significancia y n - 2 grados de libertad.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional de San Martín. Fondo Editoriales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es*
dc.sourceRepositorio - UNSMes_PE
dc.subjectClimaes_PE
dc.subjectSociales_PE
dc.subjectFamiliaes_PE
dc.subjectRelaciónes_PE
dc.subjectInteligencia emocionales_PE
dc.titleClima social en la familia y su relación con la inteligencia emocional de los estudiantes del 6to grado de primaria de la I.E N°00536 Manuel Segundo del Águilaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US
thesis.degree.disciplineEducación Primariaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional de San Martín. Facultad de Educación y Humanidadeses_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Educación Primariaes_PE
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_PE
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.05.01es_PE
renati.author.dni70061550es_PE
renati.author.dnies_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8073-5909es_PE
renati.advisor.dni06259745es_PE
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/nivel#tituloProfesionales_PE
renati.discipline199307es_PE
renati.jurores_PE
renati.jurores_PE
renati.jurores_PE
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEDHU_65.pdf3.86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons