Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11458/5422
Title: Taller experimental para desarrollar la conciencia ambiental en estudiantes del 4° de primaria de la I.E N° 00123, Segunda Jerusalén
Authors: Saavedra Hoyos, Fausto
Muñoz Freyre, Keiko Shakira
Alberca Ticlia, Greysi Jhoana
Keywords: Taller
experimentos y conciencia ambiental
Issue Date: 25-Nov-2022
Publisher: Universidad Nacional de San Martín. Fondo Editorial
Source: Muñoz -Freyre, K. Sh. & Alberca Ticlia, G. Jh. (2022). Taller experimental para desarrollar la conciencia ambiental en estudiantes del 4° de primaria de la I.E N° 00123, Segunda Jerusalén. Tesis para optar el grado de Licenciado en Educación Primaria. Facultad de Educación y Humanidades, Universidad Nacional de San Martín, Tarapoto, Perú.
Abstract: Taller experimental para desarrollar la conciencia ambiental en estudiantes del 4° de primaria de la I.E N° 00123, Segunda Jerusalén Este estudio es producto de distintas actividades experimentales realizadas con estudiantes. Objetivo: Realizar Taller experimental de conciencia ambiental en estudiantes de primaria en Segunda Jerusalén. En la fundamentación teórica, se consideró la teoría constructivista de Lev Vygotsky. Se llevó a cabo un estudio cuantitativo aplicado y cuasi experimental con una muestra de 20 estudiantes en 6 talleres donde se les aplicó un test. Los resultados evidencian que el taller experimental mejoró la conciencia ambiental en la Institución Educativa Nº 00123 de Segunda Jerusalén, en las dimensiones cognitiva, afectiva, conativa y activa, estando en la escala de desarrollada. La implementación del taller ha aumentado la conciencia ambiental en estudiantes de cuarto grado de la escuela Nº 00123 de Segunda Jerusalén, demostrando una significancia estadística con un p-valor menor a 0.05 (p-valor=0.000<0.05).
Experimental workshop to develop environmental awareness in students of the 4th grade of the I.E N° 00123, Second Jerusalem The present research work is the result of the different experimental activities conducted with the students. The general objective was to execute the experimental workshop in the development of environmental awareness in elementary school students in the district of Segunda Jerusalén. The theoretical support was based on the constructivist theory of Lev Vygotsky. A quantitative study of applied and quasi-experimental type was carried out with a sample of 20 students through 6 workshops, to whom a test was applied. The results obtained indicate that the experimental workshop consolidated an improvement in the cognitive, affective, conative and active dimensions of environmental awareness in the Educational Institution Nº 00123 of Segunda Jerusalén, placing it on the developed scale. The application of the experimental workshop has significantly developed environmental awareness in students of the fourth grade of primary school of the Second Jerusalem Educational Institution No. 00123, demonstrating with a p-value of less than 5% (p-value=0.000<0.05).
URI: http://hdl.handle.net/11458/5422
Appears in Collections:(Lic.) Educación Primaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS- Keiko Shakira Muñoz Freyre & Greysi Jhoana Alberca Ticlia.pdf3.2 MBAdobe PDFView/Open
Formato de Autorización.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
REPORTE TURNITIN.pdf16.03 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons